Translate

Zoek je iets?

donderdag 2 oktober 2014

Best Disney Songs ~ Be Prepared

Hoi allemaal,

Vandaag ga ik weer een van mijn favoriete Disney liedjes laten horen.
Dit keer is het een liedje van een slechterik (voor de afwisseling). Het liedje is van Scar uit The Lion King en het heet Be Prepared! Op dit moment is dit nummer echt mijn meest gedraaide nummer in mijn spotify lijsten. Ik denk dat dit komt omdat ik hele mooie herinneringen aan dit liedje heb.
Dit liedje hoor je namelijk in de Disney parade als de wagen met alle slechterik erop langs komt. Tenminste die hoor je als je aan de kant van Scar staat en eigenlijk staan wij dat altijd, dus vandaar!
Daarnaast is het gesproken stuk met de hyena's echt super grappig! Zij maken het allemaal een stuk minder eng, want het moet natuurlijk wel een Disney film blijven!
Leuk feitje voor de theaterliefhebber: De film The Lion King is gebasseerd op Hamlet van Shakespeare. Nu je dit weet ga je echt heel anders tegen de film aankijken geloof me! 


Eigenlijk heeft in (bijna) elke disney film de slechterik ook wel een liedje. Dat is dan zeg maar hét enge liedje van de film en het moment waar het echt super spannend moet zijn! Nou Be Prepared is dat nummer voor The Lion King. In dit nummer legt Scar zijn plannen uit aan zijn hulpjes (de hyena's) Ze willen de koning en Simba doden, zodat Scar op de troon kan gaan zitten. Ook belooft hij dat de hyena's als ze hem helpen nooit zonder voedsel zitten.... De tekst op zich vind ik best wel mooi. En de melodie maakt het ook echt spannend!! Nou ja, luister zelf maar!

Wat is jouw favoriete slechteriken nummer? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow