Translate

Zoek je iets?

donderdag 1 september 2016

Dit doet een half uur sporten per dag met je lichaam

Hallo allemaal,

Vooral op Instagram zie je het meer en meer: FITGIRLS. Het is ondertusse neen echte hype aan het worden en ik denk dat ongeveer ieder meisje er wel zo uit wil zien. Voor het hebben van een fit lichaam heb je heel veel discipline nodig. Gelukkig kan je gewoon beginnen met een half uurtje bewegen per dag, (dat blijkt zelfs effectiever dan een intensief sportprogramma) wat dat dan met je lichaam doet? Dat lees je hier!


1. Bye Stress
Door te sporten maak je de stof endorfine aan, ook wel bekend als het gelukshormoon. En wie houdt daar nou niet van? Stress neemt af en je voelt je een stuk gelukkiger na afloop. Heb je het gevoel dat je veel aan je hoofd hebt? Ga lekker wandelen en zet alles op een rijtje.

2. Het versterkt je botten
Als je je botten maar weinig gebruikt, verzwakken ze (net als je spieren). Daarnaast worden je botten naarmate je ouder wordt brozer. Dit proces kan je afzwakken door genoeg te sporten!
So let's go for a run!

3. Afvallen
Natuurlijk, een makkelijke, maar goed als je sport val je af. Weet je wat zo mooi is? Als je maar een halfuurtje per dag beweegt val je al af! Na een half uurtje per dag al! Dat is toch fantastisch?

4. Het geeft je energie
Ik herken dit zo erg! Ik kom thuis van een dag school en ik ben gewoon helemaal kapot. Ik ben moe en heb geen zin om de bank meer te verlaten en al zeker niet om te gaan sporten. Toch probeer ik mezelf ertoe te zetten toch nog eventjes te bewegen (door bijvoorbeeld de hond uit te laten of daadwerkelijk te gaan sporten) en wat denk je? Ik voel me daarna een stuk energieker!


5. Lekkerder in je vel
Als je deze gezonde levensstijl een tijde volhoudt, merk je vanzelf dat je lekkerder in je vel gaat zitten. Je beweegt meer dus je voelt je energieker. Daarnaast wordt je conditie stukken beter dus je bent niet kapot als je die trap op moet lopen. Ook val je af en dat doet bijna iedereen beter voelen toch?

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen overtuigen meer te bewegen! Het heeft mij in elk geval weer gemotiveerd!

Tot snel!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow