Translate

Zoek je iets?

donderdag 8 september 2016

Vet haar? Zo kom je ervan af



Hoi allemaal,

Ken je dat? Je hebt je haar gisteren gewassen en aan het eind van de volgende dag kan je er alweer patat inbakken, zo vet is het. Herkenbaar? Je bent niet de enige! Ook ik heb heel vaak last van vet haar en ik kan het niet uitstaan! Daarom geef ik jullie vandaag wat tips tegen vet haar!


Tip 1: Een goed begin...
...is het halve werk. Wie kent de briljante uitspraak niet? Ook op vet haar is deze regel natuurlijk weer toe te passen. Zorg ervoor dat je je haar goed wast. Gebruik shampoo die bij jouw haar past (voor vet haar dus) en gebruik vooral niet te veel! Zorg ervoor dat je je shampoo en crèmespoeling goed uitspoelt, als dit blijft zitten wordt je haar sowieso snel vet! Enne, als je uit de douche stapt, vermijdt dan stylingsproducten als glanscrème/heath protection spray/ etc.
Probeer nu het wassen van je haar langzaam uit te stellen, je zal merken dat het beter wordt!

Tip 2: Voor het slapen gaan
Het beste kan je je haar voor het slapen gaan vast maken. Ik slaap bijvoorbeeld het allerliefste met een immens hoge knot (ja, ik ben net een teletubbie). Verder moet je regelmatig je kussensloop verschonen. Alle vieze dingen van jouw gezicht (restjes make-up/schilfers etc.) komen op je kussensloop en dus ook in je haar!

Tip 3: Uitspoelen
Net zoals met je gezicht, moeten de poriën op je hoofd huid sluiten, nadat je je haren hebt gewassen. Dit doe je door na het wassen je haar nog een keer extra uit te spoelen (dan zijn ook sowieso alle resten shampoo eruit) met koud water. I. Know. You. Can. Do. This

Tip 4: Zeg dag tegen je geliefde hoodmassage
Het spijt me om je dit te moeten zeggen, maar wil jij echt af van je vette haar zou je je geliefde hoofd massage echt vaarwel moeten zeggen. Massage stimuleert namelijk de bloedsomloop en dat stimuleert weer de talg productie en laat die talg productie nou net de oorzaak zijn van jouw vette haar.

Tip 5: Vermijd contact
Ik ben hier zo schuldig aan, maar je moet proberen overdag je haar zo min mogelijk aan te raken en zo min mogelijk te kammen. Ik weet het, dit is super moeilijk! Doe je haar eens in een vlecht/staart/knot/whatever en je zal merken dat het al stukken beter gaat!

Hierbij mijn 5 tips tegen vet haar. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad en het leuk vonden om te lezen!

Tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow