Translate

Zoek je iets?

zondag 11 september 2016

Waarom ik korte artikels schrijf





Hoi allemaal,

In Bloggerland bestaan wel 100.000 verschillende blogs met tips en tricks over het bloggen. Een tip die heel vaak voorbij komt, is dat je lange artikelen zou moeten schrijven. Hierin kan je namelijk veel informatie kwijt (meer dan andere mensen die over zo'n onderwerp al een artikel hebben geschreven), waardoor je je bezoekers optimaal informeert. Ja dat klopt, toch schrijf ik graag korte artikels.



Maar waarom? Eigenlijk is de vraag daarop heel erg simpel. Ik lees zelf ook niet graag lange artikelen. Ik lees mijn favoriete blogs van mijn favoriete bloggers als ik sta te wachten op de trein/bus/metro etc. Dan wil ik gewoon even snel wat te doen hebben. Even snel een leuk artikeltje lezen. Ik hoef dan echt niet een heel boekwerk over een bepaald onderwerp te lezen, zo lang duur het namelijk niet voordat die trein eraan komt.

Ik schrijf korte artikels omdat ik denk dat iedereen de laatste tijd niet meer zoveel tijd heeft ;)
Ik denk dat maar weinig mensen nog echt ervoor gaan zitten om een blogartikel te lezen. Als je langere artikels schrijft met veel informatie, is het beter voor de lezer om wel echt eventjes te gaan zitten. Je wilt toch dat de lezer jouw informatie opslaat? Ik denk omdat het dan zoveel wordt dat de lezer door de tijdsdruk het niet echt gaat lezen, maar gaat scannen.

Toch vind ik lange artikels af en toe wel heerlijk om te lezen. Met de punten die ik noemde in mijn inleiding ben ik het ook zeker eens. Je kan er ook veel meer info ik kwijt, waardoor je je bezoekers optimaler informeert over een bepaald onderwerp. Ik denk alleen dat mijn doelgroep daar niet per sé veel behoefte aan heeft. Ik denk dat mijn doelgroep gewoon even snel die tips en lifehacks wil weten en dan weer door met andere social media.

Ik ben dus zeker niet tegen lange artikels! Ik zie ook zeker de voordelen van lange artikels en ik vind ze wel heel leuk om te lezen, maar de voordelen van een kort artikel zijn voor mijn doelgroep meer van toepassing.

Ik hoop dat jullie deze uitleg leuk vonden en nu misschien met een andere manier naar mijn artikeltjes kijken.

Tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow