Translate

Zoek je iets?

vrijdag 18 oktober 2013

Mijn Amerika reis- Disney's Magic Kingdom

Hey allemaal,


Vandaag ga ik jullie voor de laatste keer meenemen naar Amerika... :-(
Maar ik denk dat de meeste van jullie dit pretpark het leukst vinden! Namelijk Disney's Magic Kingdom!

Als mensen het hier in Nederland zeggen 'Ik wil zo graag naar Disney World het is zo gaaf etc.' bedoelen ze meestal Magic Kingdom! Ik was dan ook super blij dat we voor de tweede keer naar Magic Kingdom gingen! Helemaal omdat nieuw fantasyland gebouwd was! (wat nu nog steeds niet helemaal af is)



Magic Kingdom is ingedeeld in een aantal thema's
  • Main Street U.S.A.
  • Adventureland
  • Frontierland
  • Liberty Square
  • Fantasyland
  • Mickey's Toontown fair
  • Tomorrowland
Als je wel eens in Disneyland Parijs bent geweest merk je dat dit ongeveer dezelfde themagebieden zijn. Alleen is in Amerika alles groter!

Oké ik ga gewoon per thema iets vertellen, en waarschijnlijk laat ik SUPER VEEEEEEL filmpjes zien! Ik denk dat jullie dat het meest interessant vinden, want dan zie je toch alle attracties al!

Main Street U.S.A

Dit is het begin van het park, een lange oud Amerikaanse straat met verschillende winkels en eet kraampjes! Als je ooit in Magic Kingdom (of in Disneyland Parijs) komt ga dan naar Cassie's corner! OMG dit zijn de allerlekkerste hotdogs op aarde! Vooral die met cheddar cheese zijn fantastisch!
Aan het eind van de straat staat "Cinderella Castle". Zoals de naam al zegt is dit het kasteel van Assepoester! Dit is het middelpunt van het park en tevens ook het symbool.



Adventureland

Zoals de naam al zegt is dit "avontuur land". Hier kom je bijvoorbeeld in de jungle van Afrika, maar ook kom je met Aladdin n het midden oogsten terecht. En natuurlijk mag Jack Sparrow in het Carabisch gebied niet ontbreken! Er zijn hier verschillende attracties bijvoorbeeld met een bootje door de Afrikaanse jungle, of zweven op de vliegende tapijtjes in Aladdin. Maar ik denk dat jullie Pirates of the Carabian het meest interessant vinden! Je zit in een bootje en komt langs het verhaal van Jack Sparrow
 
Frontierland
 
Dit thema is het wild west thema! Met bijvoorbeeld de attracties Big Thunder Mountain & Splash Mountain! Twee hele leuke attracties! Dit is het filmpje van Splash mountain, en zoals de naam al zegt is er een grote splash op het einde!
 
Liberty Square
 
Dit is het Amerikaanse gedeelte. Je kan hier onder andere alle presidenten van Amerika in een hal zien, en hier is ook het spookhuis!
 
 
Fantasyland
Zeg je Fantasyland dan zeg je prinsessen! Toen ik hier was, was net het eerste deel van new Fantasyland geopend! Je hebt in Fantasyland super veel leuke attracties! Wat dacht je van een vlucht naar Neverland met Peter Pan in Peter Pan's flight, of vaar de hele wereld over op de muzikaalste cruise ter wereld in It's a small world! In het nieuwe gedeelte van Fantasyland kan je o.a. door het dorp van Belle lopen zoals uit de film! Kan je eten in het kasteel van het Beest! En ga je onder water in het kasteel van prins Erik, en zie je het verhaal van Ariël de kleine zeemeermin. Hieronder de filmpjes van It's a small world en van Peter Pan's flight! En even voor de mensen die dat leuk vinden, naast It's a small world, is een klein stukje van het decor van de film Tangled (Rapunzel) te zien!
 
Mickey's Toontown fair

Om heel eerlijk te zijn heb ik dit stukje van het park gemist, ik denk omdat ik toen ergens Alice (van Wonderland) zag staan en daar echt heen wilde! Maar ik weet wel dat dit het "echte" kinder gedeelte is, met de vakantiewoningen van Mickey mouse en een kinderachtbaan van Goofy is dit iets voor de allerkleinste


Tomorrowland

Zoals de naam al een klein beetje verklapt ben je in de toekomst. Je zit op een soort ruimte station en alle attracties hebben dan ook met de toekomst te maken! Laat je afschieten in Space Mountain, of ga mee op avontuur om de wereld te redden met Buzz Lightyear! Dat vind ik persoonlijk heel leuk! Je zit in een karretje en krijgt een lazerpistool en jij moet de wereld redden door op de vijand te schieten!


Nou dit was dan de allerlaatste dag in Amerika :-(, dus ook mijn aller laatste "Mijn Amerika reis" blog! Maar ik ben zeker van plan om dit soort dingen meer te doen!

bron foto's: www.google.com
bron filmpjes: www.youtube.com
https://disneyworld.disney.go.com/destinations/magic-kingdom/

Cinderella Castle illuminated at night by pink lights

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow