Translate

Zoek je iets?

vrijdag 23 januari 2015

How to: get followers on instagram



Hallo allemaal,

Iedereen gebruikt de laatste tijd wel social media, vooral instagram is erg populair.
Als je instagram hebt, wil je graag dat je door mensen gevolgd wordt, daarom heb ik hier een aantal tips op een rijtje gezet. Ik heb net een account voor musicalmeid op instagram aangemaakt, dus het is niet zo dat ik heel veel volgers heb en super populair ben op instagram, ik zit eigenlijk nu ook in de fase dat je je volgers opbouwt. Daarom leek het me wel tof om dit artikel nu te schrijven, want ik zit er nu ook middenin!



Als eerste wil ik even zeggen dat het voor een persoonlijk instagram account misschien een beetje anders is dan voor een thema account, maar ik denk dat iedereen deze tips wel kan gebruiken!

Tip 1: Reageer op anderen
Ja, als je volgers wilt krijgen, moet je eerst zorgen dat je (toekomstige) volgers je kunnen vinden. Hoe? Door te reageren op andere accounts (wel die aansluiten aan jouw doelgroep natuurlijk), maar geef reacties waar iemand echt iets aan heeft, reageer niet voor het reageren, reageer omdat je geïnspireerd/geraakt/je het gewoon een mooie foto vind.

Tip 2: Shoutouts
Ja, af en toe is het irritant al die shoutouts, maar het is wel een manier om aan volgers te komen...
Je kan natuurlijk gewoon meedoen, maar je kan ook aan accounts vragen of ze je een shoutout willen geven en jij geeft dan weer een shoutout terug....

Tip 3: Gebruik hastags
Als je bij instagram gaat zoeken, dan kom je als eerste bij mensen uit die hastags gebruiken. Logisch het is net als op Google, je tikt een woord in en je krijgt de websites die dat woord gebruiken.
Veel mensen zoeken foto's/accounts op hastags, dus zodra je hastags gaat gebruiken is de kans groot dat je een grote volger aantal en meer likes gaat krijgen!

Tip 4: Wees actief en maak mooie foto's
Als jij naar andermans instagram account kijkt en ziet dat de foto's niet zo mooi zijn, ben jij dan geneigd die persoon te gaan volgen? Ik niet in ieder geval. Ik houd ervan als er gewoon mooie foto's op een instagram account staan, dan weet je tenminste waar je naar zit te kijken.
Daarnaast vind ik het leuk als mensen actief zijn op instagram, als iemand nooit iets post verliest hij/zij volgers, daarom wees actief! (wist je trouwens dat de beste dagen om actief te zijn op instagram zondag en maandag is, dan schijnen de meeste mensen hun instagram te checken) Daar bedoel ik niet mee, plaats 20 foto's per uur, want dat is weer iets te veel van het goede, maar later er geen weken aan voorbij gaan (dit geldt dan natuurlijk weer voor een thema account voor een persoonlijk account is dit anders, als je niets hebt om te posten, dan heb je niets)

Tip 5: Heb geduld
En dan de laatste en waarschijnlijk ook moeilijkste tip, heb geduld! Je ziet wel eens mensen en die hebben dan binnen een dag 1,5 k volgers (1500), dat wil jij natuurlijk ook, maar grote kans dat die mensen volgers hebben gekocht.(op een uitzondering na dan) Dat zijn dan dus geen echte volgers (op een uitzondering na dan) en wil je dat je allemaal spookvolgers krijgt en geen likes krijgt? Nee toch? Als je gewoon wacht krijg je vanzelf een clubje vaste fans!

Dit waren dan alweer mijn 5 tips om volgers te krijgen op instagram. Als jullie dit soort dingen leuk vinden hoor ik het wel!

Tot snel!

Plaats hieronder jouw instagram account en wie weet volg ik je wel terug (@musicalmeid)

3 opmerkingen:

  1. Tip 6: als iemand populair binnen dat thema je foto repost heb je zo hoppa 500 nieuwe volgers. Hahaha ;) ik ga je ook even volgen op IG
    xx Meyha (@rhpc_dmi)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goede tips. En die van Meyha is ook een goede. Veel bedrijven taggen in foto's. Ik volg je nu ook en je kunt mij volgen op http://instagram.com/vintagirie

    BeantwoordenVerwijderen

Follow