Translate

Zoek je iets?

zondag 15 juni 2014

Biostip: Maleficent

Hallo iedereen!

Ik ben van de week met een vriendin naar de bioscoop geweest, ik ging naar een nieuwe Disney film. Maleficent om precies te zijn. Dit is geen tekenfilm en ook niet echt een kinderfilm, maar dit is eentje met "echte" acteurs. Een van de acteurs is Angelina Jolie die de rol van Maleficent fenomenaal speelt!

Iedereen kent denk ik wel het verhaal van Doornroosje (Aurora). Er wordt een prinsesje geboren in een koninkrijk en die krijgt de naam Doornroosje, ze wordt vervloekt door de boze fee Maleficent. Op haar 16e verjaardag zal ze zich prikken aan een spinnewiel en sterven. Alleen een kus van haar ware liefde zou haar nog kunnen ontwaken. 
Maleficen vertelt het verhaal van de boze fee. Wie is er nou goed en wie is er nou slecht? Dat zie je in deze film! 

Verhaal (bron) 
Van Disney komt "Maleficent" — het nooit eerder vertelde verhaal van Disneys meest beruchte slechterik uit de klassieker "Doornroosje" uit 1959. Maleficent is een prachtige jonge vrouw met een oprecht hart, die een idyllische jeugd heeft in een vreedzaam en bosrijk koninkrijk, tot op een dag een leger binnenvalt en de harmonie van het land in gevaar brengt. Maleficent wordt de vurigste beschermer van het land, maar wanneer ze uiteindelijk meedogenloos wordt verraden begint haar oprechte hart in steen te veranderen. Maleficent is uit op wraak en moet het in een heftige strijd opnemen tegen de opvolger van de binnenvallende koning, met als gevolg dat ze een vloek uitspreekt over zijn pasgeboren dochter Aurora. Maar wanneer het meisje opgroeit, realiseert Maleficent zich dat Aurora de sleutel is tot vrede in het koninkrijk, en misschien ook wel tot haar eigen ware geluk.

Wow! Dat is het gene wat ik werkelijk de hele film dacht! Wat een geweldige film is dit!!! De acteurs zijn geweldig!! (Elle Fanning die de rol van Aurora speelt is pas 16 en wow wat is zij geweldig!)
Ook vind ik de special effects en de achtergronden etc. mooi gemaakt!! Ik vind het iets weg hebben van die van Oz the Great and Powerfull. Die vond ik ook al zo mooi! 
Het verhaal zelf vond ik ook erg goed je krijgt het "echte" verhaal van Doornroosje te horen (en wie is nou eigenlijk haar "ware liefde"?) Ik heb erg gehuild op het einde en dat is voor mij gewoon een traditie bij Disney films. Ik moet ALTIJD huilen bij Disney films echt niet normaal! 



Kortom: Een gave film, met mooie achtergronden etc. Hij is zeker niet kinderachtig! Hij hoort in het rijtje van Alice in Wonderland (met Johnny Depp) en Snow white and the huntsman thuis. De acteurs zijn geweldig en het verhaal is ook nog eens goed! Je leert de andere kant van het verhaal van Doornroosje erg goed kennen!
Gewoon echt een wow film. Ik vind echt dat iedereen hem MOET zien!!!


Ga jij naar Maleficent? 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow