Translate

Zoek je iets?

maandag 1 september 2014

Hoe begin je goed aan het nieuwe schooljaar?

 
Hoi allemaal,

Ik denk dat vanaf vandaag wel echt iedereen naar school is. Misschien hebben een paar van jullie nog een paar daagjes vrij, maar ook jullie moeten bijna gaan beginnen.De meesten van jullie zouden er denk ik geen zin in hebben, maar ja je moet toch. En dan kan je toch beter goed beginnen?


Tip 1:Opruimen 
Zorg ervoor dat je je kamer goed opgeruimd houd. Ik snap dat dat misschien af en toe echt een onmogelijke taak is. Maar als je alles netjes en opgeruimd houdt kan je dingen waarschijnlijk eerder vinden en dus ben je dan sneller klaar met je huiswerk. Ook kan je je beter concentreren in een opgeruimde kamer, je kan namelijk niet afgeleid worden door de rommel. Dat heb ik namelijk altijd, dan gaat het ongeveer zo: Oké ik ga NU beginnen met mijn huiswerk *leert 5 minuten* oh kijk eens wat daar allemaal ligt. En dan ga ik daar weer mee spelen Herkent nog iemand dit, of ben ik hier echt de enige in? Dus een goed opgeruimde kamer is een goed opgeruimd hoofd. Wat betekend dat je sneller leert en sneller dus weer klaar bent!

Tip 2: Plannen
Ja, ik weet het heel cliché. Maar het is wel waar! Een goede planning is het halve werk!
Iedereen weet dag eigenlijk ook wel, maar bijna niemand doet het. Maar als je goed plant, hoef je niet alles op de allerlaatste dag te doen en dat scheelt dus een hoop stress en je hebt waarschijnlijk een hoger cijfer! Dat is toch heel handig?! Je kan plannen natuurlijk ook gewoon leuk maken, door bijvoorbeeld een leuke agenda te kopen (en die misschien zelfs wel helemaal leuk te maken), maar je kan ook een planbord maken! Zo wordt plannen misschien toch een groot feest!



Tip 3: Doe leuke dingen
Dit is misschien wel één van de belangrijkste tips! Plan leuke dingen in! Doe dingen waar je van houdt. Anders raak je alleen maar heel erg gestrest. En dat is nou ook niet echt wat je nodig hebt, want dan gaat leren minder makkelijk. Dus plan leuk dingen in met je vrienden. Ga lekker shoppen en trakteer jezelf af en toe eens ergens op. Stel je hebt super hard geleerd, dan verdien je daarna toch wel even ontspanning. Dan is het dus een mooi moment om iets leuks te doen. Persoonlijk vind ik het altijd heel erg fijn om op zondagavond een verwenavondje in te plannen. Dan doe ik lekker een maskertje op, lak ik mijn nagels etc. Zo kan ik fris en fruitig aan de nieuwe week beginnen! Maar je kan natuurlijk ook gewoon lekker gaan shoppen, chillen met je vrienden of gewoon tijd steken in je hobby. Als JIJ het maar leuk vindt!

Tip 4: Geef jezelf een doel
Ook een leuke tip, deze heeft niet echt iets met school te maken, maar ik vond hem toch wel heel erg goed om er tussen te zetten. Geef jezelf een doel!! Spreek met jezelf af dat je aan het einde van dit scholjaar iets (wat je al heel erg lang wilde) hebt bereikt. Doe iets wat wel te doen is, het moet leuk blijven voor jezelf, je moet lekker kunnen ontspannen als je dit doet! Het moet er dus niet voor zorgen dat dit veel te moeilijk is en dat je alleen maar stress krijgt, want dat is dus juist niet de bedoeling! Maar het is leuk om bijvoorbeeld een nieuwe hobby te krijgen hierdoor! Ik weet niet ho het met jullie zit, maar ik ben echt een stuk vrolijker als ik gewoon een doel heb (die ik binnen een jaar kan afronden).
 
 
Tip5: Genoeg is genoeg
Dit bedoel ik met alles, maar nu even specifiek met leren. Als je weet dat je iets kent en je weet dat je goed hebt geleerd, dan is dat ook zo. Je kan het dan nog wel 100x herhalen, maar daar heb je dan niets meer aan. Het enige wat er gebeurd is dat je gestrest raakt, je alles door elkaar gaat halen en het op de toets niet meer weet. Omdat je het zo vreselijk vaak hebt herhaald. Dus dan heb je goed geleerd en dan heb je er uiteindelijk als nog niets aan, nou dat moet je toch ook niet hebben?!
 
 
Zo dan waren dit mijn 5 tips om goed aan het nieuwe schooljaar te beginnen. Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben! Ik vond het maken van dit artikel heel erg fijn, want ook ik had wat aan deze tips! Dan wil ik iedereen nog heel erg veel succes wensen met het nieuwe schooljaar!
 
 
Tot snel!
 
           www.clintsalter.com
           
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow