Translate

Zoek je iets?

dinsdag 2 september 2014

Lifestyle: Houten geur dingen?

Hoi allemaal,


Zoals jullie misschien wel weten ben ik dol op alle dingen die je kamer lekker laten ruiken. Geurkaarsen, Geurstokjes, heerlijk! Maar toen ik op vakantie was kwam ik iets nieuws tegen... Ik was in zo'n typisch hout winkeltje (echt het had van Gepetto van Pinokkio kunnen zijn!) en vond daar een rekje met allemaal stukjes hout die uitgesneden waren in o.a. fruitsoorten. Ik vond het echt super grappig en pakte een "aardbei" vast en wat bleek? De houten dingetjes ruiken naar het fruitsoort waar ze naar uitgesneden zijn. Dus een aardbei ruikt naar aardbei, een peer naar peer, een citroen naar citroen etc. Super tof toch!?


Hierboven zie je mijn mandje met geurtjes erin staan. Ik weet niet of jullie kunnen raden welke fruitsoort dit is, maar dit is passievrucht. Normaal houd ik helemaal niet van passievrucht en grijp ik eigenlijk meteen naar framboos, maar die vond ik hier niet zo lekker ruiken. Hij rook veel te sterk en te zoet. En aangezien hij in mijn kamer staat wil ik hem niet al te sterk hebben. 
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik echt super lang getwijfeld heb welke geur ik zal gaan kopen. Ik ben zelfs een tweede keer terug gegaan naar de winkel om er nog eventjes over na te kunnen denken! 
Ik twijfelde heel erg tussen: kaneel, aardbei, peer of passievrucht. Uiteindelijk ben ik dan toch maar voor passievrucht gegaan omdat dat de zachtste geur is. 

Het idee is dus dat je dit in je kamer zet en dat er dan een lekker geurtje vanaf komt (die van mij is dus passievrucht). Het is ook zo en het ruikt vrij sterk allemaal, dit was dan nog de minst sterke geur. De geur blijft vrij lang hangen (denk aan een paar maanden) en dan verdwijnt hij langzaam, uiteindelijk ruikt het dus nergens meer naar. Maar daar is dan de oplossing, er is voor elke geur een olie en als de geur dan op is gooi je die olie over je houten dingetjes heen en dan geurt het weer. Dan kan je natuurlijk ook een andere geurolie eroverheen gooien, want de geuren mengen dan toch niet. Maar mijn probleem is dus dat ik echt geen idee heb waar ik die olies kan kopen (het kan wel gewoon in Nederland, als het goed is...). Dus als mijn geurtje op is, dan heb ik geen idee waar ik een nieuwe kan kopen. Als iemand weet waar je het kan kopen zeg het dan eventjes in de reacties! Maar hij is nu gelukkig nog lang niet op dus ik geniet nog wel even!


Tot snel!

Welke geur zou jij kiezen? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow