Translate

Zoek je iets?

donderdag 14 mei 2015

Mee met mij ~ Dagje Blijdorp


Hallo allemaal,

Vandaag op deze prachtige dag ben ik naar Diergaarde Blijdorp in Rotterdam geweest. Ik vind dierentuinen altijd super leuk en ik kan uren naar dieren kijken, dus ik was dan ook super blij toen we eenmaal de parkeerplaats opkwamen rijden!
Vroeger heb ik een abonnement op Blijdorp gehad, dus het was echt een soort déjà vu.... :), dat maakt het natuurlijk extra leuk. Vooral omdat er veel verbouwd is in Blijdorp!

Ik heb de hele dag door (natuurlijk) foto's gemaakt en het leek me leuk om die met jullie te delen. Dus niet veel geklets vandaag (wel een beetje natuurlijk,want ik kan niet zonder), maar vooral foto's!










Ik vind Blijdorp denk ik de leukste dierentuin waar ik ooit ben geweest, dat komt door het Oceanium, dat is een heel groot aquarium, waar je door allerlei delen van de zee heen "loopt". Je hebt zelfs een haaien tunnel, dat vind ik het allermooiste! Helaas kan je in hier niet goed foto's maken (het is donker en het zit achter glas) dus dat heb ik dan ook niet gedaan. Maar van de rest natuurlijk wel, dus zie hier de foto's van mijn dagje Blijdorp!




Het viel mij op dat ze heel veel aan het verbouwen waren, waardoor dieren niet op de juiste plek stonden of complete hokken leeg waren. Niet erg, het is natuurlijk logisch, maar wel jammer. De tijgers kon je bijvoorbeeld niet zien en die had ik graag nog eventjes gezien! Maar ik vind het aan de andere kant ook wel goed en tof dat ze alles aan het verbouwen zijn.




Zoals ik net al zei kwam ik vroeger vaak in Blijdorp en toen ik er voor de laatste keer was geweest, waren ze net begonnen aan het ijsberenverblijf en het giraffehok, dat was nu dus af en dat is wel echt leuk om te zien. Het is erg mooi geworden en je kan de dieren van alle kanten nu goed bekijken!






Ook zijn er veel leerzame dingen in Blijdorp, overal staat wel uitleg bij en er zijn exposities en laboratoria waar je in kan.



 Daarnaast vind ik het goed dat Blijdorp laat zien wat het milieu voor invloed op de dieren heeft, zo is er bijvoorbeeld een filmpje waarin de uitsterving van dieren beschreven staat en dat is goed om de mensen nog eventjes duidelijk te maken!



Ik heb dus echt me geweldig vermaakt van dag en ik vind de foto's ook echt wel mooi geworden!
Ik hoop dat jullie dit soort dingen leuk vinden, want ik vind het super leuk! Bedankt voor het lezen/kijke!

Tot ziens!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow