Translate

Zoek je iets?

donderdag 3 september 2015

Smoothie recept - Summer breeze

Hallo allemaal,

Het is net als de Polaroid camera een echte hype om smoothies te drinken. Ik vind smoothies heerlijk en probeer al lange tijd verschillende lekkere smoothies te maken. Vandaag laat ik er eentje zien die ik zelf echt heel erg lekker vind en heel simpel is om te maken.

Deze smoothiebevat enkel fruit of fruitsap en is heerlijk voor in de (na)zomer, ik heb 'm daarom ook Summer breeze genoemd, niet heel erg origineel, maar wel leuk.
Deze smoothie is lekker zoet,  en voedzaam, dankzij de perzik. Ik denk dat iedere zoete kauw dit heel lekker vind. De smoothie kan als ontbijt (dan zou ik er ook nog een beet je yoghurt indoen), als tussendoortje of natuurlijk gewoon als lekker drinken.

Benodigheden: (voor ongeveer een halve liter)

  • Een halve perzik
  • 8 aardbeien
  • Ongeveer 0,3 liter sinaasappelsap

Bereidingswijze (5 min):

  1. Spel de aardbeien af m.b.v een vergiet en laat ze uitlekken. 
  2. Snijd de perzik door de helft en haal de pit eruit. Als je het niet fijn vindt om stukjes in je smoothie te hebben, moet je ook het velletje van de perzik afschillen. 
  3. Snijd perzik in kleinere stukjes en doe die in je smoothiebeker
  4. Als de aardbeien uitgelekt, snijdt je de kroontjes eraf en snijdt je ze doormidden
  5. Doe de aardbeien bij de perzik in de smoothiebeker
  6. Gooi ongeveer 0,3 liter van de sinaasappelsap in de smoothiebeker (ik doe niet precies 0,3 liter, maar ik gooi er zomaar wat in. Hoe meer je erin gooit, hoe zuurder je smoothie wordt)
  7. Zet de blender(ik gebruik de smoothieblender van smoothie to go en ik vind  hem heel fijn) aan en laat alles goed met elkaar mengen
  8. Zet 'm nog eventjes in de koelkast of drink 'm meteen op
  9. GENIETEN MAAR

 Zo dit was 'm dan. De allereerste keer dat ik een smoothierecept online zette. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en de smoothie lekker vonden (ik vind hem namelijk echt fantastisch!) en dan hoop ik jullie snel weer te zien.

Tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow