Translate

Zoek je iets?

donderdag 14 juli 2016

Zo sla jij nooit meer een workout over



Hoi hoi,

Het is zomer, eindelijk! Dat houdt in dat het lekker lang licht blijft, het vakantie is en dat het weer is om te zwemmen. Wat mensen vaak willen hebben voor de zomervakantie is een fit en strak lichaam. Grote kans dat dit ook jouw doel was aan het begin van dit jaar en een nog grotere kans dat je dit doel alweer hebt laten varen.
In dit artikel vind je tips zodat je nooit meer een workout overslaat!


Ten eerste is het natuurlijk vooral van belang dat je sport omdat je het zelf wil, je doet dit niet voor een ander. Je doet dit echt helemaal voor jezelf!

Tip 1: Zorg voor een outfit waar je je lekker invoelt
Mja, het is echt waar. Sinds ik twee nieuwe outfitjes heb gekocht voor het sporten, sport ik echt iedere dag en sla ik geen workout moment meer over.
Dit hoeven helemaal geen dure spullen te zijn! Bij de H&M bijvoorbeeld heb je best goedkoop goede sportkleding! Voor mij heeft dit in ieder geval geholpen.

Tip 2: Schrijf voor jezelf op wat je motivatie is
Als je voor jezelf duidelijk hebt waarvoor je sport, weet je het waarschijnlijk ook sneller op te pakken. Schrijf dus duidelijk en concreet op wat jouw sportdoel is. Let op! Afvallen is dus niet genoeg! Schrijf ook op hoeveel je af wil vallen en waarvoor precies, dit zal je helpen.
Misschien kan je zelfs wel een moodbord maken met allemaal foto's, dit zal je zeker helpen!

Tip 3: Plannen
Ja hoor, daar ben ik weer met mijn eeuwige geplan. Als je een workout net zo plant als een lunch afspraak met een vriendin, zou je het niet snel afzeggen. Zet het in je agenda en het allerbeste is natuurlijk om het steeds op dezelfde tijden te doen!

Tip 4: Verwacht niet te veel
Je kan niet verwachten van je lichaam dat je na één week sporten er gelijk veel van gaat zien. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je jezelf soepeler voelt (of juist stijver van de spierpijn ;))
Ga vooral door met sporten en stop niet als je niet meteen iets merkt!

Tip 5: Zorg voor een serie
Als je een serie opbouwt van een aantal dagen, zal je hoe langer je het doet fanatieker worden. Je wil natuurlijk niet je serie doorbreken en weer helemaal van voor af aan beginnen! Schrijf daarom je serie ergens op een blaadje om het visueel te maken.

Zo dit waren mijn 5 tips voor meer motivatie tijdens het sporten, ik hoop dat het werkt voor jullie.
Veel succes!


Tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow