Translate

Zoek je iets?

donderdag 11 augustus 2016

Redenen om je haar korter te knippen



Hoi allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik mijn haar afgeknipt. Ik had haar tot boven mijn heupen en ik heb het afgeknipt tot aan mijn sleutelbeen. Een hele verandering dus! Ik heb er heel lang over getwijfeld, maar ik ben echt super trots op mezelf en blij dat ik het heb gedaan. Daarom geef ik je vandaag redenen om je haar af te knippen


1. Het geeft meer volume
Ik wist al een tijde wat voor kapsel ik wilde hebben, alleen één ding stond mij in de weg om het niet eerder af te knippen. Mijn haar had 0 volume. Mijn haar was lang, fijn en lijzig. Als ik het los had hing het ook gewoon, verder niets. Voor het kapsel dat ik wilde hebben, moest mijn haar wel wat volume hebben. Ik ben toen gewoon naar de kapper gegaan en zij zei dat het wel kon. Ze knipte mijn haar eraf en wat denk je? Het lijkt een stuk dikker geworden en er zet veel meer volume in.

2. Het zit niet zo erg in de weg
Ik had mijn haar bijna altijd in een knotje of een staart, zeker op school. Waarom? Het hing gewoon altijd in de weg! Als ik iets moest schrijven dan hing al mijn haar altijd voor mijn gezicht en aan het einde van de dag zaten er altijd mega veel klitten in. Niet fijn dus.

3. 's Ochtends zit het beter
Met mijn lange haar had ik continu een bad hairday. Als ik 's ochtends mijn bed uitkwam, pluisde mijn haar zo erg dat het leek of ik heel veel krullen had, maar die eruit had gekampt. Niet waar! Als ik nu 's ochtends wakker wordt, pluist het helemaal niet meer en staat het juist lekker rommelig (een beetje alsof ik van dat strandhaar heb) en dat vind ik heel erg tof. Normaal moest ik altijd mijn best doen om mijn haar er een beetje nonchalant uit te laten zien (en dat lukte 9 van de 10 keer nooit) en nu sta ik op en zit het zo!


4. Het maakt je volwassener
Dit is iets wat je vooral zelf moet willen. Ik word dit jaar 18 jaar, maar veel mensen schatten mij een jaar of 13. Dat is helemaal niet fijn en ik was daar dan ook echt helemaal klaar mee. Dat was ook één van de grootste redenen om bij mij de schaar erin te zetten. En het klopt. Ik zie er nu iets ouder uit en daar ben ik heel erg blij mee.


5. Ik kan er veel meer mee
Je zou denken dat je met lang haar meer kan dan met korter haar. FOUT! Mijn haar was dusdanig lang dat ik er helemaal niets meer meekon. Goed voorbeeld? Ik heb wel eens vier uur met krulspelden in mijn haar gezeten om vervolgens 20 minuten krullen te hebben. Alles zakt uit. Ook als ik mijn haar wilde opsteken of zo'n half knotje erin wilde doen zakte het uit. Daar heb ik nu geen last meer van en het is nog wel lang genoeg om het daadwerkelijk in een vlecht/staart etc. te doen

Ik ben dus heel blij dat ik het heb gedaan. Ik heb het niet helemaal kort geknipt, maar zoals ik al zei tot aan mijn sleutelbeen ongeveer. Dat is voor mij echt de perfecte lengte als je het hebt over punt nummer 5, je kan er nog alles mee!
Ik hoop dat je nu iets meer de moed hebt verzameld om het korter te knippen.

Tot snel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow