Translate

Zoek je iets?

vrijdag 26 augustus 2016

Zo drink je genoeg water op een dag



Hallo allemaal,

Wie had dat ooit gedacht, dat er deze zomer in Nederland nog een hittegolf zou komen? Ik in elk geval niet! Vorige week schreef ik waarom genoeg water drinken nou zo belangrijk is (ZEKER MET DIT WEER MOET JE GENOEG DRINKEN) en vandaag ga ik jullie tips geven om dat werkelijk genoeg water te drinken! (Dit artikel was eigenlijk later gepland, maar vanwege het warme weer heb ik het naar voren gehaald)

Tip 1: Een goed begin is het halve werk
Je hebt de hele nacht geen vocht binnen gekregen. Je lichaam snakt 's ochtends naar water en geef het je lichaam dan ook. Start de dag met een groot glas water en je voelt je een stuk frisser en je hebt je eerste glazen water meteen al binnen. Dat is een goed begin!

Tip 2: Maak water drinken 'leuk'
Ik hoor je denken, hoe kan je water drinken nou leuk maken? Nou heel simpel! Zorg voor een leuk flesje dat je altijd overal mee naartoe neemt, of doe eens wat fruit bij je water (citroen of framboos zijn mijn persoonlijke favoriet). Ben je fan van water met fruit? Koop dan eens een speciale waterfles met een filter waar je fruit in moet doen. Ik heb er zelf een van vlesje en ben er mega blij mee!

Tip 3: Haal het uit andere voedingsproducten
1,5 tot 2 liter water is veel. I know right! Maar vergeet niet dat er ook veel vocht in bepaald groente en fruit zit. Eet bijvoorbeeld komkommer of watermeloen. Dit zorgt ervoor dat je meer vocht op hebt, maar ook je dagelijkse vitamientjes weer binnen hebt. Een win-winsituatie dus!

Tip 4: De WC-truck
Elke keer als je naar de wc bent geweest, moet je eigenlijk water drinken. Hoe vaker je dus naar de wc gaat hoe meer je drinkt, waardoor je weer meer naar de wc gaat etc. etc. Het is een opwaartse spiraal en een makkelijke gewoonte om aan te leren

Tip 5: Apps
Gelukkig kan ook hiervoor je beste vriend (aka je telefoon) je helpen. Er zijn genoeg apps die je helpen herinneren om te drinken. Zo heb je bijvoorbeeld apps met een plantje. Elke keer als je gedronken hebt, mag je je plantje water geven. Drink jij niet? Gaat je plantje dus dood, dat wil toch niemand? Enne... niet vals spelen hè!

Ik hoop dat jullie op deze verschrikkelijk warme dagen iets aan deze tips hebben gehad en dat jullie genoeg water drinken!

Tot snel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow