Translate

Zoek je iets?

donderdag 17 november 2016

Snelle tips voor mooiere foto's



Hoi allemaal,

Instagram is (zoals jullie misschien wel weten) mijn favoriete social media. Wil je opvallen op dit populaire medium, zal je mooie foto's moeten maken. Best nog een opgave, van die perfecte Instagram kiekjes neerzetten. Ik hoop jullie vandaag wat te helpen door wat snelle en korte tips te geven om mooiere foto's te maken.

1. Zet nooit het licht aan.
Door de gezellige sfeerverlichting die je thuis hebt hangen, krijg je schaduwen en een gele waas over je foto. Niet heel mooi. Probeer zoveel mogelijk foto's met natuurlijk licht te maken. Is het donker en wil je toch een mooi plaatje schieten? Maak de foto zonder licht en bewerk je foto met bijv. VSCO cam.


2. Gebruik het raster op je telefoon
Hey, je kent hem toch wel? Dat raster op je telefoon? Dit hulpje zit hier natuurlijk niet voor niets, gebruik 'm eens! Compositie is belangrijk in een goede foto. Het raster kan je daar echt bij helpen!

3. Ga voor kaders
Creëer diepte in een foto door een kader te creëren. Dit doe je door bijvoorbeeld door een raam een foto te maken of langs een boom. In de foto hieronder heb ik de London Eye gefotografeerd, maar er wel een takje voor laten vallen. Zo zorg je voor diepte
4. Maak je lens eens schoon
Alle foto's die op mijn instagram staan, heb ik met mijn Iphone gemaakt. Het is gewoon makkelijk, want ik heb 'm altijd bij me. Mijn telefoon komt dus vaak uit een tas of jaszak etc. Maak daarom je lens af en toe eens schoon en je zult zien dat je foto's een stuk scherper zijn.

5. Speel met bewerkingen
Speel eens met je helderheid of contrast. Het is niet zo dat als je bij een foto een bepaald contrast hebt gevonden, dat deze zelfde sterkte ook werkt bij een andere foto. Nee iedere foto is verschillend en zo heeft dus ook iedere foto andere bewerkingen "nodig". Speel met verschillende apps en met verschillende opties (contrast, kleur, verzadiging etc.) en je zult veel verschil zien!

Ik hoop dat jullie aan deze 5 snelle tips iets hebben gehad en dat je nu wellicht een beetje blijer bent met je Instagram. BTW als jij gewoon lekker al je onbewerkte foto's op internet moet gooien, moet je dat vooral lekker doen. Niet alles hoeft perfect, toch? 

Tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow