Translate

Zoek je iets?

vrijdag 18 november 2016

Sticky notes for fighters



Hallo allemaal,

Vandaag eens iets wat totaal niet op mijn blog past, toch wilde ik het graag met jullie delen.
Op Facebook kwam ik een initiatief tegen van een meisje wat ik zo mooi vond, dat ik het wilde delen.
Er liggen heel veel kinderen/jongeren in het ziekenhuis die wel eens opgefleurd kunnen worden. Een 19-jarig Nederlands meisje heeft hierop ingespeeld door haar organisatie Sticky notes for Fighters op te richten.


Sticky notes for fighters - surprise boxes for hospitalized children is een organisatie die zogenaamde 'surprise boxes' geeft aan kinderen met een ziekte die hun complete leven op zijn kop heeft gezet.
De missie van deze organisatie is om deze kinderen eventjes op te fleuren.

Drie jaar geleden werd de oprichter van deze organisatie ziek. Ze lag veel in het ziekenhuis en was erg bang. Nu drie jaar later neemt ze telkens als ze naar het ziekenhuis moet sticky notes met zich mee. Hier schrijft ze gevoelens of andere dingen op die ze wilt onthouden. Opeens bedacht ze dat er natuurlijk veel meer kinderen in het ziekenhuis lagen die ook wel eens in het zonnetje gezet mogen worden. Daarom begon ze Sticky notes for fighters.
Het idee is om zieke kinderen een doos op te sturen met kleine cadeautjes erin. Ze hoopt dat ze op deze manier een ziek kindje kan opvrolijken.

Een super mooi initiatief toch? Ken jij iemand of ben jij iemand die wel zo'n surprise box verdient? Check dan snel de Facebook pagina van Sticky notes for fighters.

Waarom ik hier iets over deel? Omdat ik vind dat dit een fantastisch mooi initiatief is en ik wil dit meisje dan ook graag helpen met het verspreiden van de naam van haar organisatie. Ik zou het daarom zo verschrikkelijk leuk vinden als jullie dit meisje helpen. Dit kan je doen door haar Facebookpagina te liken of namen van kinderen te sturen die eventueel in aanmerking zouden komen voor zo'n surprise box.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor het lezen van dit artikel en het eventueel liken van Sticky notes for fighters. Aankomende zondag komt er weer een 'normaal' artikel online.

Tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow