Translate

Zoek je iets?

zondag 18 juni 2017

Ik ben geslaagd! Maar wat nu?



Hoi allemaal,

Afgelopen woensdag zat ik met nog zo'n 200.000 leerlingen in spanning te wachten op dat ene telefoontje. Dat telefoontje van mijn mentor die mij zou vertellen wat ik volgend jaar kan doen. Nog een jaartje VWO of niet?




De titel maakt het natuurlijk al helemaal duidelijk: Ik ben geslaagd! Yes! Ik heb mijn VWO diploma binnen. Ik ben mega opgelucht en om eerlijk te zijn had ik het niet verwacht. Engels en Frans waren niet zo goed gegaan en ik ben ook niet echt een ster in Wiskunde. Ik was dus erg bang dat ik misschien wel één van deze drie moest herkansen, of juist door deze drie ettertjes zou zakken.
Achteraf gezien was deze angst nergens voor nodig. Ik ben ruim geslaagd, zelfs zonder onvoldoendes op mijn eindlijst.

En nu? Ja nu ga ik studeren! Yeahs, eindelijk een student. Ik ga volgend jaar Media en Cultuur studeren aan de Universiteit Utrecht en ik ben daar MEGA enthousiast over.
Media en Cultuur is een bachelor studie aan de Universiteit Utrecht. In het eerste jaar richt je je op vier pijlers: Film, Televisie, Nieuwe media, Theater en Dans. Het tweede en het derde jaar ga je in op één van deze vier richtingen. Je bekijkt deze verschillende typen media in relatie tot elkaar, maar leert ook de geschiedenis van deze media. Ook leer je denken op een wijze die op de Universiteit van je verwacht wordt. Wanneer ik op de opleiding zit, zal ik er meer artikels overschrijven, dan kan ik wellicht beter uitleggen wat de studie precies inhoudt. Ben je nu al nieuwsgierig, dan verwijs ik je door naar de site van de Universiteit.

En op bloggebied? Op bloggebied wil ik graag doorgaan en groter worden. Ik blijf natuurlijk schrijven voor GRLMAG  en voor C like Celebrate. Ik ben voor C like Celebrate bezig om een eigen hosting en website te maken via Wordpress. Dat betekent dat ik binnenkort ga stoppen bij Blogger en eindelijk de overstap maak naar Wordpress. Dat betekent ook nog eens dat heel mijn site er anders uitgaat zien. Ook mijn Facebookpagina zal ik gaan aanpassen en mijn Instagram is al aangepast. Ik ben super enthousiast over dit alles en kan niet wachten tot de nieuwe site de lucht ingaat.

Verder weet ik nog niet wat me te wachten staat en ergens vind ik dat wel prima. Ik zie het allemaal wel. Ik weet in ieder geval dat er een heel nieuw hoofdstuk staat te wachten, maar dat zie ik in september allemaal wel. Eerst maar eens genieten van een vakantie.

Liefs,

Chiara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow