Translate

Zoek je iets?

zondag 3 november 2013

Parijs! Dag 1

Hey allemaal,

Zoals jullie misschien wel wisten ging ik vorige week naar Parijs en Disneyland. Ik heb daar heel veel foto's gemaakt voor mijn blog. Vandaag ga ik mijn foto's en verhaal enzo vertellen van Parijs.
Dus alvast ja alle foto's zijn ZELF genomen

De foto hierboven is gemaakt toen we nét aankwamen. We zijn eerst naar ons huisje gegaan en gingen daarna meteen naar Parijs. Toen we daar aankwamen moesten we eerst super lang zoeken voor een parkeerplek, we wilden namelijk verdergaan met de metro. Toen we eenmaal een parkeerplek hadden gevonden, moesten we nog best wel een stukje lopen naar het metrostation. Onderweg kwamen we door een park, daar heb ik de foto hierboven gemaakt.

We gingen met de metro naar het Louvre, niet om daar naar binnen te gaan (jemig wat een rijen staan daar zeg) maar om daar gewoon te kijken en door de tuinen te lopen. Het is echt super mooi daar!

Het plein van het Louvre

 

Vanaf de tuinen kon je in de verte de Eiffeltoren zien!

In de verte zie je de Arc de Triomphe

 
Nadat we een deel van de tuinen hebben bekeken gingen we naar de Starbucks! (want dat wilde ik gewoon graag). We liepen vanuit de tuinen daarheen. Toen kwamen we echt door een super rijke buurt met allemaal vijf sterren hotels en dure winkels (Chanel, Dior, etc.). Ook kwamen we langs een ballet winkel! Het was zo mooi, er hingen zulke mooie pakjes en er stonden echt super mooie spitzen! Helaas mocht ik niet naar binnen, je winkelt daar gewoon op afspraak!
De ballet winkel


 

Daarna kwamen we dan eindelijk bij de Starbucks. Het systeem hier in Nederland is zoooo anders dan in Parijs. In Nederland vragen ze je om je naam op die beker etc. Nou in Parijs is dat helemaal niet zo... Je besteld gewoon en dan krijg je het. Niet zo bijzonder dus.
Daarna gingen we naar de Notre Dame, die kerk van dat Disney verhaal de klokkenluider van de Notre Dame! Dat was echt nog super ver lopen! We hebben daardoor dan wel weer een heel groot deel van Parijs gezien, maar mijn voeten vonden dat niet erg leuk! Toen we er uiteindelijk waren was het wel echt super mooi!



Daarna gingen we eten, iemand waarmee ik was wist wel een leuk plekje. Nou dat was het zeker! Het waren gewoon drie straten met allerlei verschillende eettentjes enzo! Super gezellig! Ik heb uiteindelijk bij een Italiaan echt super lekkere pasta gegeten. Toen we daar naartoe liepen gingen we over een brug. Het uitzicht was daar echt super mooi, dus daar moest ik even een foto van hebben!


Nou dit was mijn eerste dagje Parijs, ik vond het in ieder geval super leuk! En jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow