Translate

Zoek je iets?

dinsdag 11 februari 2014

Flashdance de musical

Hoi allemaal,

Een paar weken geleden ben ik naar de musical Flashdance geweest, een dansmusical van Albert Verlinde met in de hoofdrollen o.a. Anouk Maas en Jim Bakkum.


 


Een aantal dagen geleden was helaas de laatste voorstelling van deze prachtige show maar toch wilde ik even met jullie delen hoe geweldig deze voorstelling was!

www.flashdancedemusical.nl
Gebaseerd op de wereldberoemde film uit 1983 met Jennifer Beals in de hoofdrol en hitsongs als ’Flashdance - What a Feeling’, ‘Maniac’, ‘Gloria’, ‘Manhunt’ en ‘I Love Rock and Roll’ presenteert Albert Verlinde Entertainment , precies 30 jaar na de film, deze grootschalige theaterversie.
Flashdance is dé grootste reizende musical van dit theaterseizoen en is exclusief te zien in de grootste regiotheaters van Nederland.
Anouk Maas (Alex), Carry Tefsen (Hannah) en Jim Bakkum (Nick) zullen de hoofdrollen op zich nemen in dit theaterspektakel, waarin dans centraal staat. De dynamische choreografieën van o.a. de hoofdchoreograaf van So You Think You Can Dance Roy Julen en regisseur en choreograaf Martin Michel zullen de basis vormen voor deze spetterende dansmusicalsensatie.

 
 
Ik denk dat veel mensen het verhaal wel kennen maar goed voor de mensen die het niet kennen hier komt het in het kort:
Flashdance vertelt het verhaal van Alex (Anouk Maas), een jonge vrouw die overdag werkt als lasser in een staalfabriek, maar ’s nachts pas echt tot leven komt als danseres in een club. Ze heeft maar één droom; aangenomen worden op een prestigieuze balletschool, een van de beste dansopleidingen ter wereld. Een droom waar ze, ondersteund door haar oude balletlerares Hanna (Carry Tefsen), keihard voor knokt. Wanneer ze denkt dat een romance met haar baas Nick (Jim Bakkum), de kleinzoon van de fabriekseigenaar, het najagen van haar dromen in de weg staat, leert ze de ware kracht van de liefde kennen.
    
De muziek is fantastisch, het zijn liedjes die iedereen kent (What a feeling, Flashdance en Maniac)
De dansen zijn prachtig en ook nog eens mooi uitgevoerd door o.a. Anouk Maas (die fantastisch heeft gedanst). Zoals jullie wel weten houd ik super veel van dansen en zit ik op ballet dus dit was echt iets voor mij!
De zang was af en toe uit de muziek maar dat werd al snel vergeten door alle andere gaven dingen erom heen en als je zag hoe ze dansten kon het ook bijna niet anders!

Verder wil ik even zeggen dat ik helemaal verliefd ben geworden op de trui die Anouk Maas op de fot hierboven aanheeft dus als iemand weet waar ik zoiets kan kopen, vertel het dan!!!

Het verhaal sprak me erg aan, het gaat erom dat je altijd je dromen moet volgen. Ik vind dat ook best wel een ding van deze tijd! Dus follow your dreams!



Zijn jullie naar Flashdance geweest?
Weet iemand waar ik zo'n grijze trui kan kopen?

foto's: www.flashdancedemusical.nl
stukje verhaal: http://www.musical.nl/musical/flashdance


1 opmerking:

Follow