Translate

Zoek je iets?

zondag 5 april 2015

Boekreview: Half zwart (Sally Green)

Hey allemaal,

Vandaag heb ik weer een boekreview voor jullie. Voor school moet ik erg veel boeken lezen en dan kom ik dus niet zoveel aan "plezier lezen" toe, maar dit boek heb ik al eventjes uit en ik wil jullie graag vertellen wat ik van dit boek vond...






Half zwart is een boek geschreven door Sally Green.
Het boek gaat over Nathan een mannelijk heks, hij woont in een wereld waar witte heksen, zwarte heksen bestrijden en verjagen. En de jongen is... Half zwart. Zijn vader is een beruchte zwarte heks en zijn moeder is overleden. Heksen moeten voor hun zeventiende verjaardag drie geschenken van een van hun ouders krijgen anders gaan ze dood, maar Nathan zit opgesloten, omdat hij half zwart is. Via verschillende gevaarlijke wegen, probeert hij toch zijn vader te vinden, maar ondertussen wordt er nog steeds flink op hem gejaagd en wat gebeurt er als je als half zwarte heks verliefd wordt op een witte? Je leest het allemaal in Half Zwart...

Half zwart is een mooi verhaal over liefde, vertrouwen en moed, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een beetje moest wennen aan de schrijfstijl, het boek is namelijk geschreven alsof jij Nathan bent, dus ze zeggen: 'Ze jagen op jou'. Het is alsof iemand anders jouw verhaal aan jou vertelt, heel apart en weer eens iets anders, maar zoals ik net al zei, moest ik daar wel even aan wennen.

Ik zou dit boek zeker aan veel mensen aanraden, het is toch nét weer iets anders dan alle andere young-adult boeken, maar het is toch dezelfde sfeer. Ik vond Half Zwart echt een heel erg goed boek en ik heb het hele boek met plezier gelezen. Het was spannend, ontroerend en lief tegelijk. Door de manier waarop het geschreven is wordt je helemaal meegetrokken in het verhaal!

Kortom: als je zin hebt in een nieuw, maar toch spannend en leuk young-adult boek is dit iets voor jou. Was je fan van Twilight, dan vind je dit fantastisch!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow