Translate

Zoek je iets?

zondag 4 september 2016

Hier moet je rekening meehouden als je gaat bloggen (en groter wil worden)




Hoi allemaal,

Toen ik zo'n 3,5 jaar geleden startte met bloggen, hield ik echt nergens rekening mee. Ik maakte gewoon een account aan omdat ik het een keer wilde proberen. Ik had dan ook niet verwacht dat ik het 3,5 jaar later nog steeds leuk vond, maar dat is dus wel zo...
Omdat ik zomaar ben begonnen ben, vind ik eigenlijk dat het een beetje een valse start was.
Vandaag wil ik jullie dan ook laten zien, waar je rekening mee moet houden als je begint met bloggen.(Als je natuurlijk gewoon random wil bloggen zonder de bedoeling om groter te worden geldt dit alles niet.)
 1. Het kost veel tijd
Ja, dit onderschat ik nu nog steeds, maar een blog hebben kost gewoon veel tijd. Je moet een artikel schrijven, foto's maken, foto's bewerken, bericht promoten, je social media accounts bijhouden, volgers lokken en ga maar door.
Dus je moet bereid zijn om al die tijd hierin te steken, ben je dat niet? Dan moet je misschien nog 1x nadenken of het wel slim is om te gaan bloggen.

2. Je moet dingen gaan leren over fotografie
Je kan het beste maar meteen beginnen met het leren maken van foto's. Als je je blog namelijk wil laten groeien, moet je zorgen dat vanaf het begin af aan je foto's er toonbaar uitzien (Ik faalde hierin keihard). Zorg dus dat je vanaf het begin mooie foto's maakt, dan zal je blog zeker snel groeien!

3. HTML codes enzo...
Ja, ook hier heb ik me weer veel te laat in verdiept, terwijl het echt mega belangrijk is. Zorg ervoor dat je kan werken met HTML codes. Dat is handig om bijvoorbeeld je Facebook pagina op je site te laten verschijnen zoals bij mij rechts bovenin. Zo kunnen bezoekers jou, makkelijk op o.a. Facebook vinden en je pagina liken (hint hint)

4. Social media
Als je groter wilt worden met je blog, moet je ervoor zorgen dat je vanaf het begin af aan al actief bent op social media. De kans is namelijk heel groot dat men jouw blog gaat bekijken omdat je zo'n leuke instagramfeed hebt i.p.v. andersom. Dus claim de social media accounts waar je toekomstige volgers actief zijn en zorg voor een aantrekkelijk account.

5. Wees geduldig
Je moet echt het geduld hebben om te wachten op een bezoeker of een reactie. Ook moet je dus discipline hebben om zonder bezoekers ook nog door te blijven schrijven. Geloof me, is je blog goed, dan komt jouw tijd nog wel!

Zo dit waren 5 dingen waar je rekening mee moet houden als je blogt. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben gehad!

Tot snel!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow