Translate

Zoek je iets?

donderdag 3 juli 2014

Boekenshoplog

Hallo allemaal,

De vakantie komt er weer aan en voor mij betekent dat, heel veel lezen! Ik lees elke vakantie echt super veel!
Ik heb eigenlijk alle boeken in mijn boekenkast al uitgelezen, dus het werd tijd om weer nieuwe boeken in te slaan!

Ik kocht de vier bovenstaande boeken. Sommige boeken wilde ik al heel lang (Een weeffout in onze sterren en Vrees me) sommige kwam ik in de boekenwinkel pas tegen (De test en Half Zwart)
Ik ga van alle vier de boeken even de achterkant opschrijven

Vrees me

'Je kunt me niet aanraken,' fluister ik.
Ik lieg, maar dat zeg ik niet.
Hij kan me aanraken,
maar dat zal ik nooit vertellen.

Raak me alsjeblieft aan, is wat ik wil zeggen.
Er gebeuren dingen als mensen me aanraken.

Vreemde dingen. Slechte dingen. Dode dingen.

Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is, maar Het Herstel heeft grootse plannen met haar. Ze willen haar gebruiken als wapen in hun strijd voor een alleenheerschappij. 
Maar Juliette heeft haar eigen plannen. Ze vindt voor het eerst in haar leven de kracht om terug te vechten, en om aan een toekomst te denken met de jongen van wie ze dacht dat ze hem voor altijd kwijt was.

Dit klinkt toch super spannend! Ik houd altijd wel van dit soort boeken, veel fantasy etc. Als je mijn blog al langer volgt weet je dat denk ik wel! 
Het boek telt 352 pagina's en is geschreven door Tahereh Mafi.
Als ik het boek uit heb, dan schrijf ik er graag een boekreview over!

Half Zwart

Niemand wil hem, iedereen jaagt op hem...

De routine is wel oké. Wakker worden onder de blote hemel in de buitenlucht is wel oké. Wakker worden met de kooi en de boeien – het is nu eenmaal zo. Je moet je niet door die kooi laten deprimeren. De boeien schaven, maar je huid geneest snel en makkelijk, dus waarom zou je ermee zitten? Nathan groeit op in een wereld vol witte en zwarte heksen. Zijn vader is een beruchte zwarte heks en wordt door iedereen gevreesd. Zijn moeder, een witte heks, is dood. De witte heksen zijn bang voor Nathan en sluiten hem op. Want op
de dag dat hij zeventien wordt, kan hij alleen de zwarte magie van zijn vader erven, mits die hem drie inwijdingsgeschenken geeft. Als Nathan die niet op tijd ontvangt, sterft hij. Er zit voor Nathan niets anders op dan te ontsnappen en zijn vader op te sporen als hij in leven wil blijven. Maar hoe kan hij vluchten als iedereen hem in de gaten houdt en hij niemand kan vertrouwen, ook het meisje op wie hij verliefd is niet? En als hij al weet te ontsnappen, vindt hij dan op tijd zijn vader? Want de witte heksen zullen
de jacht op hem openen…

Dit boek werd besproken bij RTL Boulevard, mijn moeder zei dat het wel iets voor mij zou zijn! En dat denk ik ook wel, ik vind het héééél ver weg iets weg hebben van Wicked (ook een heks waar ze op jagen), maar ik denk dat deze toch heel anders gaat zijn! Ik ben super benieuwd!!
Het boek heeft 319 pagina's en is geschreven door Sally Green

De test

De Test is het eerste deel van een nieuwe serie waarop de fans van De Hongerspelen en Inwijding al maanden wachten!

De jonge, ambitieuze Cia Vale is tot haar vreugde een van de uitverkorenen om deel te nemen aan De Test: een jaarlijks terugkerend evenement waarvoor alleen de allerbeste studenten uit de koloniën van het Verenigd Gemenebest geselecteerd worden. Zij die slagen voor De Test hebben de wereld aan hun voeten liggen en zullen klaargestoomd worden tot toekomstige leiders van hun land. Vol goede moed, maar met waarschuwingen van haar vader in haar achterhoofd, vertrekt Cia naar de hoofdstad, waar De Test zal plaatsvinden. Als blijkt dat de inhoud van de diverse beproevingen niet alleen geestelijk, maar ook fysiek het uiterste van de kandidaten vraagt, ontstaat er een onderlinge strijd tussen de deelnemers. Kan Cia de mensen die het dichtst bij haar staan wel écht vertrouwen, of is niets wat het lijkt?

Ze zeggen het al meteen, voor mensen die van Inwijding en de Hongerspelen houden, nou en ik ben daar een van! Wow wat waren dat goede boeken zeg! Ik vind dit boek dan ook lijken op een combinatie van die twee! Ik ben zeer benieuwd...
Het boek heeft 320 pagina's en is geschreven door Joelle Charbonneau

Een weeffout in onze sterren 

Hazel werd drie jaar geleden opgegeven, maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbekende tijd. Genoeg om een studie op te pakken en vooral niet als zieke behandeld te worden. Augustus, Gus, heeft kanker overleefd - ten koste van een been. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niet iemands tijdbom zijn.

Hazel laat Gus kennismaken met haar lievelingsboek: An Imperial Affliction van Peter Van Houten, een roman over een ziek meisje, die midden in een zin eindigt. Samen besluiten ze op zoek te gaan naar Peter Van Houten om hem te vragen hoe het de personages vergaat nadat het boek is opgehouden. De tocht leidt hen naar Amsterdam, waar de schrijver als een kluizenaar leeft. Hij is in niets wat ze zich van hem hebben voorgesteld. En hun leven neemt een wending die ze zich niet hadden kunnen indenken.

Ik denk dat bijna iedereen deze titel wel herkent en zo niet herken je hem dan misschien wel in het Engels (The Fault in our Stars), herken je hem nog steeds niet? Nou over een paar dagen hoor je waarschijnlijk niets anders meer, want op 10 juli komt de verfilming van dit hartverscheurende boek uit!
Het boek is geschreven door John Green 


Over al deze boeken wil ik als ik ze uit heb een boekreview schrijven, maar het moeilijkste moet nog komen. Met welk boek moet ik nou beginnen!? Wat zouden jullie doen?

Met welk boek zouden jullie beginnen?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow