Translate

Zoek je iets?

donderdag 15 oktober 2015

Dit had ik nooit verwacht...

Een tijdje al geen post geschreven, maar dat had de volgende reden...


Hoi allemaal,
Zoals jullie wellicht weten, heette ik vroeger musicalmeid. Dit heb ik een paar maanden geleden verandert naar de huidige naam. Maar ik heette natuurlijk niet voor niets Musicalmeid.
Ik heette zo omdat ik dol was op musicals en ook in musicals speelde. Dit weekend deed ik weer opnieuw auditie voor een musical, ik was niet van plan daar iets over te schrijven, totdat het volgende gebeurde...


 Deze zaterdag deed ik auditie voor de musical Muerto in België. Muerto is een professionele voorstelling die in 2013 ook al eens in België te zien was. In 2016 komt Muerto terug, met een nieuwe jongerencast. En ik? Ik deed auditie voor één van die jongeren.

Ik begon de auditie met een dans. Ik dacht zelf echt dat het heel slecht ging, maar dat bleek allemaal wel mee te vallen. Daarna moest ik een liedje uit de musical zingen en ik moest een monoloog spelen. Daarna moest ik wachten, met al die andere kinderen. Dat is echt iets vreselijks, daar wordt je zo zenuwachtig van! Toen de jury hun beslissing gemaakt hadden mocht ik weer naar binnen om met de hele groep te horen wie er wel en niet door waren. Die minuten leken wel uren te duren! Dan wordt je zo zenuwachtig! En toen... toen begon de jury met de namen op te lezen van de kinderen die door waren. Ik was er allang heilig van overtuigd dat ik niet door zou zijn, totdat mijn naam ook ineens werd omgeroepen! IK ZAT GEWOON IN DE FINALE RONDE!

De dag erna (zondag dus), was de finale ronde. Ik moest me om 09:30 melden en de auditie zou tot 18:00 uur duren. We begonnen met wat stemoefeningen en daarna deden we de dans die we de dag ervoor geleerd hadden. Ook leerden we de tekst van dat nummer. Daarna werden we in drie groepen verdeeld om verschillende workshops  zang/spel/ensemblezang te volgen. Ik had het de hele dag naar mijn zin, maar hield in mijn achterhoofd dat de kans bijzonder klein was dat ik echt door zou zijn. Ik genoot gewoon. Aan het eind van de dag was het toonmoment voor de jury. We deden weer de dans een paar liedjes en ik moest ook nog één keer het nummer van mijn auditie van de dag ervoor zingen. Ik was echt kei zenuwachtig!!!!! Daarna moesten we weer eventjes naar buiten, want dan kon de jury overleggen en knopen doorhakken...
Daarna mochten we weer naar binnen. De jury zou alle namen opnoemen en erbij zeggen of je door of niet door zou zijn..... En toen noemde ze mijn naam...  Ik dacght echt dat ik gek werd...IK ZAT ERBIJ! IK WAS GEWOON DOOR! IK GA GEWOON IN DE MUSICAL MUERTO! SPELEN IN BELGIË!! Ik ben zo mega blij! Ook nu ik dit type ben ik mega gelukkig. Ik vind het zo verschrikkelijk gaaf dat ik weer in een échte musical mag gaan spelen.


Muerto! de musical gaat over de kindsoldaten in Colombia. Dus het wordt een vrij heftige, maar mooie en eerlijke voorstelling.

Waarschijnlijk wil ik wel meer over mijn Muerto! avontuur vertellen, als jullie dat natuurlijk leuk vinden... Maar dit was iets wat ik sowieso kwijt wilde...

Tot snel!

www.muerto.be (voor alle foto's, informatie en kaartverkoop) (alle scene foto's waren van de musical Muerto uit 2013 en credits zijn voor Muerto en Luk Monsaert)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow