Translate

Zoek je iets?

vrijdag 19 augustus 2016

Dingen die ik als blogger fout deed/doe



Hoi allemaal,

Als blogger maak je nogal wat fouten. Vooral als beginnende blogger kan je nog wel eens wat fouten maken die achteraf gezien helemaal niet nodig waren. Waarom waren ze dan niet nodig? Omdat waarschijnlijk al veel meer bloggers deze fouten al eens hebben gemaakt en van elkaar kunnen we leren toch? Daarom deel ik vandaag met jullie 5 fouten die ik als blogger maak of maakte.



1. Continuïteit 
Haha, ja. Als je blogtips leest van wie dan ook is dit een tip die er sowieso tussen staat. Zorg voor continuïteit. Dit is iets waar het bij mij af en toe wel eens aan schort. (Hoewel ik moet zeggen dat dat de laatste tijd zeker niet meer zo heel erg het geval is). Ik heb het dan vaak erg druk met school en dan komt er gewoon niets zinnigs uit. Het is namelijk wel zo dat als ik wat post, dat ik er dan wel tevreden mee wil zijn en dat het niet afgeraffeld is...

2. Plannen
Dat er toen niet zoveel continuïteit in mijn blog zat, kwam zeker weten doordat ik het niet goed plande. Ik had vaak namelijk geen idee waarover ik moest bloggen en brainstormde me suf. Wat ik vooral niet zo slim deed was het volgende: Als ik een keer inspiratie had en veel artikelen kon schrijven plaatsten ik die allemaal achter elkaar. Ik verspreidde ze niet, waardoor ik het over meerdere weken kon plaatsen. Nee joh ik dacht ik zet alles gewoon lekker achter elkaar. DOM!
Een voorbeeldje uit de praktijk, waarin je ziet dat plannen eventjes mis is gegaan? Deze week vond mijn computer het nodig om gewoon eventjes helemaal niets meer te doen. Helemaal top! Nu is mijn computer nog steeds niet helemaal klaar, maar er moeten natuurlijk artikels online komen. Ik bedoel ik wil nú heel graag continuïteit (vroeger had ik nu gedacht: Jammer dan!). Dus vandaag heeft Chiara haar wekker om 06:00 uur gezet, zodat ze dit artikel kon schrijven dat om 07:00 uur diezelfde ochtend online moet komen. Als ik dit artikel nou eerder geschreven had...

3. HTML Codes
Ja HTML codes. Ik kan me nu wel voor me kop slaan dat ik me daar niet gelijk vanaf dag 1 in verdiept heb. Sommige HTML codes of plugins maken je leven als blogger namelijk een stuk simpeler. Bijvoorbeeld de plugin voor Google Analytics of die van Facebook. Ik heb die nu pas sinds een paar weken erop staan, maar als ik bijvoorbeeld Google Analytics er eerder op had gehad, waren voor mij heel veel zaken een stuk duidelijker geweest.

4. Social Media
Als beginnende blogger zijn Social Media echt je beste vrienden. Sites als Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest kunnen veel verkeer naar je blog sturen. Bij mij kan vooral Facebook mijn bericht als een soort olievlek verspreiden en dus de wereld in sturen. Ik wou echt dat ik vanaf dag 1 meer aandacht aan deze websites had besteed. Ik had wel al vrij snel de naam (toen nog Musicalmeid) geclaimd, maar ik deed bijna niets op mijn profielen. Zonde! Ik had al een stuk verder kunnen zijn qua groei als ik het eerder goed had gedaan. Nu ben ik vooral op Facebook en Instagram actief voor mijn blog. 

5. Foto's
Foto's en plaatjes zijn erg belangrijke dingen voor een blogger. Als iemand namelijk op je website komt, is het eerste wat hij/zij ziet een foto. Vaak je logo, maar het kunnen ook foto's zijn van je laatste blogartikel. Vooral in het begin pakte ik plaatjes van internet of maakte ik de foto's zelf. Dat ik de foto's zelf maakte was natuurlijk helemaal top, maar ik keek niet of de foto's gelukt waren en bewerkte ze al helemaal niet voor ik ze online zette. Niet slim dus. Als je maar heel even tijd steekt in je foto's kan het al zoveel professioneler ogen, maar ik had daar een paar jaar geleden dus echt geen zin in. Zo jammer weer.

Ja hoor! Dit waren ze dan, vijf dingen die ik als blogger fout deed of  doe. Er zijn nog veel meer dingen die ik als blogger niet helemaal slim heb gedaan en dat is op zich ook logisch. Je moet het allemaal gewoon leren! Ik schrijf dit artikel dan ook met het idee en de hoop dat als er een beginnende blogger tussen mijn lezers zit, hij of zij zeker niet dezelfde fouten maakt als ik heb gedaan of nog steeds doe! Dus ik hoop dat het voor jullie werkt!

Tot snel!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow