Translate

Zoek je iets?

vrijdag 26 juli 2013

Mijn Amerika reis pretpark 1: Universal Studio's Island of Adventure

Hoi allemaal,

Het eerste bericht van de rubriek: "wat zit er in mijn..." is goed ontvangen, daarom ga ik door met deze rubriek te schrijven!

 Maar vandaag ga ik iets anders doen, ik begin vandaag met de rubriek: "Mijn Amerika reis". Ik begin vandaag met het eerste pretpark waar we zijn geweest. "Universal Island of Adventure ". Dit is een pretpark van Universal studio's

Wikipedia zegt dit over Universal Island of Adventure: 'Universal's Islands of Adventure, kortweg Islands of Adventure (Nederlands: Eilanden van Avontuur) is een pretpark in het Universal Orlando Resort bij Orlando. Het was het tweede park binnen dit resort en werd geopend op 28 mei 1999. Het park stond in 2011 op nummer 10 in de lijst van de meest bezochte attractieparken wereldwijd. Dit maakt het park tot een van de populairste parken ter wereld'

Island of Adventure heeft 6 thema gebieden
  1. Marvel Super Hero Island
  2. Toon Lagoon
  3. Jurassic Park
  4. The Wizarding World of Harry Potter
  5. The Lost Continent
  6. Seuss Landing
Wij zijn precies de tegengestelde richting ingelopen :s

Wij begonnen dus bij Seuss Landing, dit thema is echt voor de kinderen, Dé attractie daar is "Cat in the Hat"

In Cat in the Hat is het al leuk als je in de rij staat, je komt dan namelijk door het verhaal, en dat is super grappig (het is net of je in een stripverhaal terecht bent gekomen), daarna stap je in een karretje die je door het verhaal leidt. LET OP JE WORDT VAAK RONDGERDAAID. Dat laatste hadden ze beter ergens kunnen zetten, dan was mijn moeder daarna niet zo misselijk geweest...



Na Cat in the Hat gingen we in een monorail, dit was ook niet erg handig want mijn moeder heeft nogal hoogtevrees zeg maar... Maar je kwam door allemaal huisjes (stripfiguurstyle) dus dat was ook leuk! Verder had je in Seuss Landing een draaimolen enzo...

Na Seuss Landing gingen we dus naar "The Lost Continent", daar zijn we eigenlijk in geen een attractie geweest. Je had daar een soort reisje met een gids. (niets voor mij). Dus daar hebben we alleen het decor gezien (wat super gaaf was)




Toen the Wizarding World of Harry Potter!!!!!!!!!


Dat was echt het beste van allemaal, je komt binnen, en dan zie je de trein waarmee Harry Potter op Zwijnstein aankomt! Dan loop je zo het tovenaarsdorpje in. De winkels zijn ook heel gaaf, het zijn namelijk "echte" toverwinkels. Ze verkopen daar van die toverstaffen enzo. Ik wilde er een als aandenken, tot ik de prijs zag.... Jemig wat zijn die dingen duur zeg!!!!!!! Als je dan nog iets verder loopt kom je aan bij Zwijnstein! Ik ben hier niet naar binnen geweest want dat is een attractie... In die attractie zit je op de "bezem" van Harry Potter enzo. Je hebt er verder nog 2 andere achtbanen één familie achtbaan, en een achtbaan waar je tegen elkaar gaat en de andere draak moet verslaan.
Verder verkopen ze ook in dit hele thema "butterbeer", dit is geen echt bier maar (ik heb frozen genomen dus kan het alleen daar van zeggen) een soort slush puppy met toffee smaak!!! Heerlijk!!!

Toen kwamen wij in Jurassic Park terecht, overal dino's dus.... Je had er een of ander lab waarin ze lieten zien hoe een baby dino geboren werd! Super schattig! Verder had je daar een wild waterbaan in van die grote boten ook was er een soort liftje in dat hele thema. Verder nergens in geweest...

 

Daarna kwamen we in Toon Lagoon!



 Dat is eigenlijk het echte stripverhaal deel, je komt overal van die spreekwolkjes tegen waar je onder kan gaan staan! Ook heb je daar een soort splash (met van die boomstam bootjes) Nou daarin wordt je echt kletsnat! Want als je naar beneden valt kom je langs allerlei huisjes waar ook water uit wordt gesproeid! En je moet zeker niet denken dat je als je beneden bent veilig bent want... Daar staan allemaal kranen die park bezoekers tegen betaling op afstand kunnen laten sproeien! Je kan mij en mijn vader daar echt de hele dag neerzetten (achter die sproeiers) dan vervelen we ons echt NIET!!!! Haha! Oooh ja die attractie heet: Dudley Do-Right's Ripsaw Falls, hier onder het filmpje!
En als laatste kwam je in Marvel Super Hero Island!!!! Je kwam hier ook allemaal Super Hero's tegen. Hier waren alleen maar "enge" attracties. Maar HÉÉÉÉÉÉÉL gaaf! Je had attracties van "THE HULK" van "Spiderman" en nog veel meer!!!!!!!!!!!! Zoals ik al zei liepen ook overal die "helden" rond echt super grappig!!!!!

 
Dit filmpje is gemaakt in de achtbaan van "The Hulk"


Ik vond deze allereerste pretpark dag zeer geslaagd Tot snel!
https://www.universalorlando.com/Rides/Islands-of-Adventure

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow