Translate

Zoek je iets?

zondag 28 juli 2013

Mijn Amerika reis pretpark dag 2: Epcot (Disney)

Hoi allemaal,


Ik heb ten eerste een paar mededelingen
1. Ik ben er op gewezen dat in mijn bericht over "Soldaat van Oranje" een fout staat, namelijk dat Fred verliefd wordt op de bediende dat is Chris. Sorry!!!!!!!!! Normaal kijk ik altijd alles nog even na alleen dit keer niet, je ziet meteen wat daar van komt...
2. Over 6 dagen ben ik een week op Musicalcamp dus dan zal ik niet/weinig bloggen en als ik wel blog dan zijn het waarschijnlijk kortere berichten

Ik ga vandaag verder met mijn reis in Amerika! Dit is pretpark dag 2... Epcot. Epcot is een van de 4 Disney pretparken in Disney World!


Wikipedia over Epcot: "Epcot (van 1982 tot 1993: EPCOT Center) is een pretpark in het Walt Disney World Resort in Lake Buena Vista, Florida. Het werd het tweede pretpark binnen dit resort en werd op 1 oktober 1982 geopend. Epcot heeft een oppervlakte van 121 hectare en is hiermee twee keer zo groot als het eerste deel van het resort, het Magic Kingdom. In 2010 werd het park bezocht door 10,82 miljoen bezoekers, waarmee het op de vijfde plaats kwam in de lijst van meest bezochte parken ter wereld.[1] Het park is het meest educatieve park van het Walt Disney World Resort, door alle educatieve attracties waar men kan leren over de toekomst en de geschiedenis van de mens. Er zijn om die reden amper thrillrides te vinden in Epcot"

Wat leuk is aan Epcot is dat er een keer in het jaar het "flower and garden festival" is! Dan zijn de struiken in de vormen van de Disney karakters geknipt, dat zie je bijvoorbeeld al bij de foto hierboven.

Epcot heeft 2 thema's
  • Future World
  • World Showcase
In die twee thema's zijn er nog een aantal paviljoenen die het thema weer in kleinere thema's verdeeld.

Future World
Spaceship Earth is het icoon van Epcot
Ik kwam met mijn familie binnen en het eerste wat je ziet is een hele grote bal. Dit is het symbool van het park, tevens is dit ook een attractie, we gingen erin.
Je rijdt in deze attractie door de geschiedenis van de communicatie, je denkt dat het saai is, nou dat is het zeker NIET! Je moet namelijk op het einde vragen beantwoorden...



Nou daarna gingen we naar het paviljoen "The Seas with Nemo and friends" Ik hou van Nemo dus daar wilde ik zoieso heen!
Je hebt op dit paviljoen een attractie je volgt Nemo dan door zijn verhaal, je zit in een schelp en rijdt er langs! Niet eng leuk voor kinderen! Verder bestaat dit paviljoen vooral uit een aquarium.
En een soort speeltuin voor kleine kinderen (het is in het huis van Bruce de "enge" haai uit de film "finding Nemo"
Hier onder de attractie Nemo


Daarna zijn we eigenlijk naar het andere thema gegaan, dit thema vonden we het leukst (dat wisten we nog van de vorige keer)

World Showcase.
In World Showcase zijn een aantal landen nagebouwd, in die "landen" kan je typisch eten, drinken en souvenirs vinden uit dat land!


 Wij zijn begonnen in Mexico,
In Mexico hebben ze een grote Maya-tempel nagebouwd, als je daar ingaat kom je op een typisch Mexicaans pleintje uit, voor op het pleintje verkopen mensen allemaal Mexicaanse dingen (een soort marktje) daarachter is een restaurant met Mexicaans eten en een attractie " Gran Fiesta Tour Starring The Three Caballeros" je zit in en bootje en komt langs een grappig verhaal, over Donald Duck en zijn vrienden in Mexico en andere landen...
 
Daarna kwamen we in Noorwegen terecht, daar had je een pleintje met allerlei winkels etc.
Ook hier had je een attractie dit was mijn zusjes favoriete attractie dus die laat ik ook wel even zien op een filmpje. Ook hier zit je in een bootje en vaar je langs de Noorse fjorden. LET OP je vaart een deel achteruit, ook zie je enge wezens!
de attractie heet Maelstrom. En hieronder zie je hem

Je ziet het niet altijd even goed (sorry) maar het is een dark ride dus filmen is moeilijk (alle filmpjes zijn btw van YouTube)
 
Daarna kwamen we in China, daar zijn we eigenlijk heel snel doorheen gelopen...
Wat wel leuk is om te weten... uit sommige landen komt een Disney karakter uit China is dat natuurlijk Mulan!
 
 
 
Toen kwamen we in Duitsland.
Geen attracties maar wel HEEEEEEEEEL lekker eten! Mijn vader zat zich al de hele dag op Duitsland te verheugen, ze verkopen daar namelijk allerlei Duitse specialiteiten denk aan: zuurkool, braadworst en bier
Volgens mij komt Sneeuwwitje trouwens uit Duitsland of Rapunzel of allebei....
 
 
Dan kom je in Italië!!!!
Daar heb je lekker echt Italiaans ijs!
Verder heb je daar een pleintje en hebben ze Venetië en Rome een deel nagebouwd ... Super tof!
Ook heb je in Italië een Italiaans restaurant met Pizza enzo... mmm heerlijk. En trouwens Lady en de Vagebond komen uit Italië!
Dan kom je in Amerika, alles is daar super groot! Maar het enige wat ik daarvan heb gezien was de souvenirshop...  Ook daar heb je een attractie, maar ik ben er niet ingegaan dus ik weet er niets over...
 
 
 
Dan Japan,
Daar heb je een HELE grote winkel met allemaal Japanse spullen zoals dingen van Hello Kitty, maar ook kimono's enzo.
Verder heb je daar Japanse tuinen en een sushi restaurant
 
 
Dan kom je in Marokko,
In Marokko kom je op een plein met allemaal Marokkaanse winkels, het was echt super mooi gemaakt, je rook overal wierook (dat vind ik vreselijk ruiken) dus dat was iets minder... Maar ze verkochten wel echt Marokkaanse dingen bijvoorbeeld zo'n buikdansers pakje enzo...
Alladin en Jasmina komen trouwens uit Marokko!
 
 
Dan Frankrijk,
Hier hebben ze een show met stoelen stapelen acrobaten iets, ook hebben ze hier van die tekenaars die je na tekenen. Ze hebben ook de Eiffeltoren nagebouwd! Het was super druk in "Frankrijk" dus ik zag niet zoveel...
Maar wist je dat Belle en het Beest uit Frankrijk kwamen...
 
Vervolgens kom je bij het Verenigd Koninkrijk/Groot Brittannië/Engeland
Dit is mijn favoriete land! Ze hebben hier allerlei winkels met Engelse dingen van "Keep Calm"tot Engelse thee!!!! Hier hadden ze een soort tuintje gemaakt met allerlei soorten thee, en er was een band aan het spelen (jammer genoeg niet 1D)
Wist je dat: Mary Poppins, Alice (van Wonderland), Winnie the Pooh en Peter Pan uit Engeland kwamen?!
 
 
Dan de laatste Canada:
 In Canada verkopen ze allerlei Canadese spullen bijvoorbeeld van die dikke wollen winterkleding...
Verder kan je er door het landschap van Canada lopen ... Ook daar heb je een attractie en ook daar ben ik niet ingegaan...
Wist je dat Brother Bear uit Canada kwam?!
 

Toen zijn we nog even terug gegaan naar "Future World" om daar nog het paviljoen "the Land"te bezoeken hier heb je soarin en nog vele andere attracties ook heb je er 2 restaurants...
 

dit was zeker een geslaagde 2e dag!!!!
https://disneyworld.disney.go.com/destinations/epcot/

tot snel!

Monorail gliding by Leave a Legacy granite monuments and Spaceship Earth at dawn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow