Translate

Zoek je iets?

woensdag 9 juli 2014

Leestip: Samensmelting (Allegiant) - Veronica Roth

Hallo allemaal,

Ik heb dit weekend deel 3 van de Divergent boekenserie uitgelezen. Dit boek heet in het Nederlands Samensmelting en in het Engels Allegiant. Omdat ik over de andere twee boeken ook een artikel heb geschreven (klik hier voor deel 1 en hier voor deel 2) vond ik het wel zo leuk om over dit boek ook een artikel te schrijven.



Op de achterkant van dit boek staat


Wat als je hele wereld een leugen was?

Wat als een enkele keuze alles veranderde?
Wat als liefde en loyaliteit je dingen liet doen die je nooit verwacht had?

Veronica Roth"s Divergent-trilogie begon met Inwijding en Opstand. Het explosieve slot Divergent 3 – Samensmelting onthult de geheimen van de dystopische wereld.


Dit is zo spannend, het boek was dan ook echt fantastisch! Ik vind het wel altijd heel erg moeilijk om wat over een boek te vertellen, als je niets wilt verraden. Maar het is een hééél spannend boek! Tris & Four komen achter een goed bewaard geheim over hun stad en over de afwijkenden.

Wanneer ben je eigenlijk afwijkend? Wanneer kies je voor jezelf en wanneer voor een ander? Wat als alles waar jij in gelooft een leugen is? Dit zijn allemaal vragen waar Tris & Four voor komen te staan.
En maken ze altijd de juiste beslissing? Je leest het in Samensmelting!



Ik vond het echt een fantastisch boek, misschien was dit boek wel het beste van allemaal! Ik had het boek al best wel lang (ik heb hem sinds hij in het Nederlands uit is), maar door drukte met school was ik er even mee gestopt. Maar toen ik vrijdag weer begon met lezen, kon ik niet meer stoppen! Het boek wordt echt steeds spannender en heftiger. Je komt achter steeds meer geheimen en er komen steeds meer problemen die opgelost moeten worden! Het was gewoon echt top!

Kortom: Een spannend, ontroerend boek! En als je de andere twee boeken gelezen hebt moet je dit ook gewoon lezen! Het is zo fantastisch, ik kan het gewoon niet beschrijven....
Ik vind het boek vooral goed, omdat je een goed beeld krijgt van alles (de personages, omgeving, situatie etc. worden goed uitgelegd) hierdoor ga je je erg in het personage in leven en voel je met het personage mee. Als Tris boos was, was ik ook boos, als Four verdrietig was, was ik dat ook etc.
WAARSCHUWING: HUILGEVAAR, HOU BIJ HET LEZEN VAN DIT BOEK ZAKDOEKEN BIJ DE HAND.

Welk van de drie boeken vind jij het leukst/best/mooist? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow