Translate

Zoek je iets?

dinsdag 19 augustus 2014

Leestip: De Test ~ Joelle Charbonneau (The Testing)

Hey allemaal,

Ik heb weer een boek uit wat ik graag met jullie wil delen. Dit keer gaat het om het boek "De Test". Dit boek is deel 1 van de DE TEST TRILOGIE. drie boeken van de auteur Joelle Charbonneau. Een voor mij nog onbekende auteur. Maar als jullie nog meer leuke boeken van haar kennen, laat het vooral weten!

Achterkant van het boek

Tijd kent geen genade... Tijd kent geen genade... Tijd kent geen genade... Tijd kent geen genade...
De jong, ambitieuze Cia Vale is tot haar vreugde een van de uitverkorenen om deel te nemen aan de Test: een jaarlijks terugkerend evenement waarvoor alleen de allerbeste studenten uit de koloniën van het Verenigd Gemenebest geselecteerd worden. Zij die slagen hebben de wereld aan hun voeten liggen en zullen klaargestoomd worden tot toekomstige leiders van hun land.

Vol goede moed, maar met waarschuwingen van haar vader in haar achterhoofd, vertrekt Cia naar de hoofdstad, waar de Test zal plaatsvinden. Als blijkt dat de inhoud van de diverse beproevingen niet alleen geestelijk, maar ook fysiek het uiterste van de kandidaten vraagt, ontstaat er een onderlinge strijd tussen de deelnemers. Cia komt al stel tot de ontdekking dat ze op zichzelf aangewezen is, maar door haar intuïtie te volgen en intelligentie en durf te tonen komt ze steeds een testronde verder, terwijl haar medekandidaten stuk voor stuk het toneel moeten verlaten, levend of dood.

Heeft Cia het in zich om ook de allerlaatste horde te nemen? Kan ze overleven in het speelveld van de vierde ronde: Het verwoeste en vervuilde land dat ooit Amerika was. En lukt het haar op tijd de hoofdstad te bereiken? En kan ze de mensen die het dichtst bij haar staan wel écht vertrouwen, of is niets wat het lijkt?

Mijn mening

De achterkant van het boek maakte me erg nieuwsgierig. Maar ik was wel een beetje bang dat het op The Hungergames of Divergent zal lijken. Ik bedoel een test doen en daarna in een soort arena komen die je moet zien te overleven... Klinkt bekend! 
Natuurlijk heeft het boek wel wat weg van The Hungergames (niet van Divergent), maar het is niet zo dat je denkt: Oh dit herken ik. Nee dat helemaal niet. Maar als je The Hungergames leuk vond, dan vind je dit boek ook echt te gek! Ik vind het misschien wel spannender dan The Hungergames. Het is heel erg anders geschreven, waardoor je je misschien wat meer kan inleven. Maar het kan ook komen omdat ik The Hungergames al 5x heb gelezen, dan vind je hem ook niet zo spannend meer... 
Ik moet ook wel zeggen dat ik de achterkant van het boek iets te veel vind verraden van het boek! Ik ga nu niet vertellen waarom, maar ik denk dat als je het boek ook gelezen hebt dat je het dan wel snapt. \
Het boek is gewoon geweldig, je gaat helemaal mee met het hoofdpersonage en ik kon het boek eigenlijk helemaal niet wegleggen. Ik ben echt super benieuwd naar de rest van het verhaal van Cia, dus ik ga de andere delen ook kopen!!

Kortom: Vond je The Hungergames echt het geweldigste boek ever, lees dit dan!! Het is super spannend, maar er zit ook romantiek in. Ook zitten er nog goede lessen in (ja ja, je leert er zelfs van). Gewoon echt een top boek, alleen als je eenmaal begint, kan je niet meer stoppen met lezen!
En houd je nou totaal niet van lezen? Niet getreurd, er komt een film van uit!!! (JIPPIE) 

Ga je dit boek lezen? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow