Translate

Zoek je iets?

zondag 3 augustus 2014

Leestip: Een weeffout in onze sterren (The Fault in our Stars) ~ John Green

Hoi allemaal,

Een tijdje terug liet ik jullie een boekenshoplog zien. Ik had toen o.a. het boek "Een weeffout in onze sterren" gekocht. Op aanraden van veel mensen, moest ik met dat boek beginnen, dat is dan ook precies wat ik heb gedaan.





Achterkant boek
Hazel werd drie jaar geleden opgegeven, maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbekende tijd. Genoeg om een studie op te pakken en vooral niet als zieke behandeld te worden. Augustus, Gus, heeft kanker overleefd - ten koste van een been. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niet iemands tijdbom zijn. Hazel laat Gus kennismaken met haar lievelingsboek: An Imperial Affliction van Peter Van Houten, een roman over een ziek meisje, die midden in een zin eindigt. Samen besluiten ze op zoek te gaan naar Peter Van Houten om hem te vragen hoe het de personages vergaat nadat het boek is opgehouden. De tocht leidt hen naar Amsterdam, waar de schrijver als een kluizenaar leeft. Hij is in niets wat ze zich van hem hebben voorgesteld. En hun leven neemt een wending die ze zich niet hadden kunnen indenken.

De achterkant is toch al super mooi. Vooral het stuk over de tijdbom sprak me erg aan.
Het boek gaat over de ziekte kanker, maar het is geen triest boek. De hoofdpersoon gedraagt zich niet zielig, maar ze gedraagt zich juist sterk. Vaak lacht ze zich zelf zelfs uit. Dat maakt het boek grappig, maar op de momenten dat het slecht gaat met Hazel juist ontroerend.

Vanaf het moment dat ik begonnen ben met het lezen van dit boek, kon ik niet meer stoppen. Ik wilde weten hoe het verder zou gaan met Hazel & Gus. Zouden ze weten hoe hun favoriete boek eindigt? Zou Hazel uiteindelijk voor hem kiezen? En vooral blijven ze allebei in leven?


Kortom: Een ontroerend, mooi, en speciaal boek. Ik heb heel erg gehuild tijdens het boek. Het is zo mooi en Gus en Hazel doen alles voor elkaar. Dat is zo mooi om te zien en daarom moet je af en toe wel flink huilen. Want je gunt het ze echt niet.
Ik kan maar een ding zeggen, LEZEN!

Wat vind jij van The Fault in our Stars? 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow