Translate

Zoek je iets?

vrijdag 10 juli 2015

Een aantal boekentips om de vakantie mee door te komen


 




Hoi allemaal,

Zoals jullie wellicht weten ben ik gek op boeken. Science Fiction, Young Adult of een Roman het maakt me niet uit. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik een echte boekenwurm ben. 
Ik vind het dan ook heerlijk om in de vakantie te lezen, dit doe ik dan ook erg veel. Misschien zijn er wel meer van dit soort boekenwurmen opzoek naar lekker leesvoer, dus daarom geef ik jullie vandaag wat boekentips!


Ik lees het liefst Young Adult boeken. Dus boeken als Divergent(en Opstand en Samensmelting) en The Hungergames (en Vlammen en Spotgaai). Ik vind dat de spannendste boeken en ze lezen zo lekker weg, maar goed de meeste van jullie zullen die wel al gelezen hebben, maar er zijn natuurlijk nog meer boeken!

Half Zwart - Sally Green

 

Van dit boek heb ik ooit een boekreview geschreven. Ik vond het echt een super goed boek en ik begreep eigenlijk nooit waarom dit niet net zo'n hit is geworden als Divergent en The Hungergames. Het boek gaat over een heksenwereld waar een jongen leeft. Hij is een half witte heks en een half zwarte heks. Maar er wordt op zwarte heksen gejaagd. Als Nathan wil blijven leven zou hij voor zijn zeventiende verjaardag een inwijdingsgeschenk moeten krijgen van zijn vader, die helaas een beruchte zwarte heks is. In dit boek probeert Nathan zijn vader te vinden, maar de jacht op hem wordt meteen geopend en Nathan leert wie hij wel en wie hij niet kan vertrouwen...


Vrees me (boekenserie) - Tahereh Mafi 

 

bron  

Ik heb dit boek van de week uitgelezen en ik wil hier nog een soort boekreview over schrijven, maar ik kan hem jullie zeker aanraden. Zo zeker dat ik vandaag meteen deel 1,5 (Verwoest me) gekocht heb. Vrees me gaat over een meisje dat in een land woont waar een man dictator wil worden en daar dan ook alles voor over heeft. Hij wil dit meisje, Juliette, als wapen gebruiken om deze strijd te winnen, want Juliette is giftig en kan dus mensen met haar aanraking vermoorden. Juliette heeft echter hele andere plannen, waarbij ze haar dierbaren moet beschermen...

De Test (boekenserie) - Joelle Charbonneau

De test 

bron 

Ook dit is weer zo'n boekenserie. Dit boek heb ik met heel veel liefde gelezen en ik kan hem aan iedereen aanraden die van Divergent of The Hungergames houdt, want dit boek is een soort mengeling van deze twee. Dit boek gaat over een land waarin alle leerlingen van een bepaalde leeftijd elk jaar een test moeten maken. Als je als een van de beste uit die test kom mag je naar de hoofdstad van dit land om daar mee te doen aan een soort "cursus" en als je die haalt, is een mooie toekomst gegarandeerd. Tot haar vreugde wordt Cia uitgekozen om naar de hoofdstad te gaan en mee te doen met die cursus. Maar die cursus blijkt toch iets anders te zijn dan ze had gedacht en gehoopt...

Ze noemden me Duivelskind - Michaela dePrince en Elaine dePrince

 

Ze noemden me duivelskind

                    Bron

Dit is een heel ander soort boek dan de boeken die ik net noemde, maar dit vind ik een echte aanrader. Als je mijn blog al langer leest weet je wellicht wel dat ik op ballet zit en ballerina's echt prachtig vind. Dit boek is het waargebeurde levensverhaal van de ballerina Michaela dePrince.
Michaela wordt in Sierra Leone geboren tijdens een heftige burgeroorlog. Ze wordt geboren met de ziekte Vitiligo. Dit is een huidziekte waardoor je pigment verdwijnt. Haar vader wordt vermoord door de Debils (rebellen) en haar moeder overlijdt kort daarna vanwege de honger. Michaela wordt naar een weeshuis gebracht waar ze mishandelt wordt en vanwege haar ziekte het Duivelskind wordt genoemd. Als ze door een Amerikaans gezin wordt geadopteerd, wil ze maar één ding: balletles! Michaela blijkt een natuurtalent te zijn en ze is nu een beroemde ballerina... (dit meisje is pas 20 jaar!)


Zo dit zijn vier boeken waar ik zeker over te spreken ben en die ik graag aan iedereen wil aanraden.  Alle vier de boeken lezen makkelijk weg en zijn dus geschikt voor de vakantie. Zat hier nou geen boek tussen waarvan jij dacht: Ja dat moet ik lezen! Kijk dan in de boekenwinkel zeker tussen de John Green boeken (Papertowns, The Fault in our Stars, Will Grayson Will Grayson, Looking for Alaska (Het grote misschien) of 19 keer Katherine) of de boekenserie The Mazerunner (de Labyrintrenner). Ook liggen er natuurlijk zat boeken van bloggers/vloggers in de schappen!

Tot snel! 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow