Translate

Zoek je iets?

vrijdag 16 september 2016

De super professionele bedrijfsknop op Instagram


Hallo allemaal,
 
Je hebt het vast al bij meerdere mensen op Instagram voorbij zien komen. Het knopje naast het following knopje waar contact opstaat. Het staat super professioneel en het ziet er leuk uit, maar hoe krijg je het voor elkaar en wat heeft het voor meerwaarde?


 Hoe dan?
Zo'n knopje is natuurlijk hartstikke professioneel.Super gaaf, maar hoe krijg je dit zelf voor elkaar? Het is heel simpel! Je gaat naar settings en dan staat er een balkje waarbij je dus de optie krijgt om je account om te zetten naar een bedrijfsprofiel. Dan moet je wat vraagjes beantwoorden en moet je  je Facebookpagina koppelen aan je nieuwe bedrijfsaccount. Wees niet bang je kan je pagina altijd weer terugzetten naar een 'persoonspagina' en je raakt je oude foto's niet kwijt.

Waarom dan?
 Ik snap best dat je de meerwaarde van zo'n knopje niet begrijpt. Ja oké het staat heel chic, dus? Er zitten wel degelijk voordelen aan dit interessante knopje:
* Mensen weten dat jij een blog bent, andere bloggers zijn nu eerder geneigd jou te volgen. Je bent namelijk een lotgenoot ;)
* Je kan statistieken inzien. Jup, je kan bekijken hoeveel een foto geliked wordt en genegeerd, maar je kan nog veel meer zien hoor!
* Je bent een bedrijf, dat straal je nu ook naar buiten. Ik denk dat je niet alleen voor jezelf, maar ook voor andere je Instagramaccount nu naar een hoger levelt tilt. Daarnaast heb je een contact knop en wordt je Facebook pagina met je Instagram verbonden!
* Promoties! Zelf ben ik meer van het organisch verkrijgen van followers, maar je hebt nu de kans om direct je Instagrambedrijfsaccount (is dit een woord?) te promoten!

Oké dan!
Ik zie de voordelen van deze nieuwe functie wel in. Ik heb ze ook al zeker ondervonden. Ik heb sinds ik een bedrijfsprofiel heb meer interactie (comments) met mijn volgers en ik heb op een snellere manier volgers gekregen. Blijkbaar vinden mensen je blog interessanter als je het op deze manier aanpakt? (of misschien is dit puur toeval?)
Ik vind de nieuwe verandering in ieder geval helemaal prima en ik hoop jullie na het lezen van dit artikel ook!

Tot snel!

1 opmerking:

Follow