Translate

Zoek je iets?

zondag 18 september 2016

Waarom je zou moeten plannen



Hoi allemaal,

Zoals jullie wellicht weten ben ik een echte planfreak. Ik vind het heel fijn om van te voren alles te plannen. Voor veel mensen is het ook iets wat ze graag zouden willen doen, maar ze doen het maar niet. Waarom niet? Plannen heeft zoveel voordelen! Die voordelen ga ik vandaag met jullie delen!




 Voordeel 1: Overzicht
Oké wees eens eerlijk: Hoe vaak gebeurt het niet dat je veel meer moet doen dan je eigenlijk dacht dat je moest doen? Hoe vaak gebeurt het dat je tot 's avonds laat nog aan een taak zit of dat je een taak compleet vergeet? Best vaak? Misschien is het dan toch echt beter om te plannen. Zo schrijf je alles op en heb je mooi in één overzicht staan wat je allemaal moet doen. Zo vergeet je je taken ook niet meer!

Voordeel 2: Efficiënt 
Als je gaat plannen is de kan zeer groot dat je een stuk efficiënter gaat werken. Waarom? Je hebt alles op een rijtje en weet dus precies wat je nog moet doen. De kans is een stuk groter dat je nu iets van je planning gaat doen i.p.v. YouTube filmpjes kijken over niezende panda's (HINT: Plan dit gewoon lekker in zodat je alsnog ongestoord filmpjes kan kijken). Echt geloof me, je gaat zoveel efficiënter en sneller werken.

Voordeel 3: Motiverend
Hoe demotiverend is het niet om zoveel taken te hebben dat je door de bomen het bos niet meer ziet? De kans is namelijk groot dat je op zo'n moment helemaal niets meer gaat doen. Als je al jouw taken gestructureerd opschrijft heb je die complete chaos in je hoofd niet meer en heb je waarschijnlijk veel meer motivatie om iets te gaan doen. Enne... hoe motiverend is het als je iets van je lijstje kan afstrepen?

Dit waren voor mij de 3 belangrijkste voordelen van plannen. Heb ik je nu overtuigd? Ik hoop het zeker, want het maakt je leven zoveel rustiger en meer gestructureerd!

Tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow