Translate

Zoek je iets?

vrijdag 9 september 2016

Wat is dat mindfulness nou?



Hallo allemaal,

Mindfulness iets waar je op social media mee wordt doodgegooid, maar wat betekent het nou?
Hoe leef je naar deze maatstaven en hoe wordt je een echte mindfulness-chick?
Allemaal vragen waar ik je in dit artikel antwoord op geef


Wat is mindfulness?
Mindfulness betekent leven met volle aandacht. Je denkt niet aan de toekomst en je leert leven in het hier en nu. Je bent met niets anders bezig. Loop jij naar school dan denk jij waarschijnlijk aan de schooldag die eraan zit te komen, of dat moeilijk proefwerk wat je het vierde uur moet maken, dit is dus niet mindfulness. Als je namelijk mindfulness "doet" dan zou jij de vogeltjes horen fluiten.

Wat zijn de voordelen?
* Het zorgt voor minder stress
* Je wordt productiever
* Je hebt meer focus, waardoor je dingen sneller doet
* Je geniet meer in het hier en nu
* Je leert te genieten van de kleine dingen

Maar hoe dan?
Het is belangrijk dat je openstaat voor mindfulness, sta je er niet voor open, dan gaat het ook niet werken. Ik vind het heel fijn om 's avonds vlak voor het slapen gaan of als ik mega gestrest ben voor een examen aan meditatie te doen. Ik weet dat nu al heel veel mensen afhaken, maar het hoeft allemaal niet zo moeilijk en spiritueel te zijn als je denkt.
Het is ook zeker iets dat werkt, als je er maar in gelooft.
Mediteren is overigens helemaal niet lastig. Er zijn tal van apps die je kunnen helpen bij het mediteren. Zelf gebruik ik de app van Rituals (Jup het douchemerk). Je kan hierbij kiezen wat voor soort meditatie je wil doen (lichaam/geest/genieten in het moment) en hoelang je dit wil doen (van 5 minuten tot 20 minuten). Zelfs 5 minuten mediteren werkt al heel rustgevend en werkt ook als je 's avonds niet zo makkelijk in slaap valt. 


Zo hierbij alvast een introductie wat mindfulness nu precies inhoudt. Ik ben namelijk van plan wat meer artikels hierover te schrijven en dan is het natuurlijk wel fijn als je weet wat het inhoudt en betekent :)

Ik hoop dat jullie mindfulness een interessante "hype" (kan ik het zo noemen?) vinden en deze artikels dus ook.  

Tot snel! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow