Translate

Zoek je iets?

vrijdag 13 september 2013

Mijn Amerika reis pretparkdag Disney's Animal Kingdom

Hoi allemaal,

Even een mededeling!!! We zitten bijna op 3000 pageviews (en met bijna bedoel ik echt nog maar 70 ofzo) ! Het gaat de laatste tijd heel erg snel! Zeker de laatste paar daagjes, dus daar ben ik echt super blij mee! En nu ik (net als de rest van heel Nederland, en omstreken) weekend heb (en bijna al mijn huiswerk al gedaan is) hoop ik dit weekend echt veel te bloggen, zoieso een blog per dag!

Als ik op mijn 3000 pageviews zit ben ik van plan wat nieuwe dingen te doen.
  • misschien wat over mijn cruise vertellen
  • iets meer details over goed hardlopen
Ik hoop dat jullie dat leuk vinden, en zo niet, meld dat dan even! Als je het wel leuk vind moet je ook even reageren op dit berichtje.

Vandaag wilde ik jullie verder meenemen met mijn Amerika reis...
Dit keer gaan we naar "Disney's Animal Kingdom"
Dit is eigenlijk een soort van dierentuin met attracties, daarom zal dit bericht ook even anders zijn dan dat je gewend bent van "Mijn Amerika reis"
Wikipedia zegt dit over Animal Kingdom: 'Disney's Animal Kingdom is het eerste pretpark binnen de Walt Disney Company, wat opgebouwd is rondom het idee van een dierentuin, naar een idee van Walt Disney zelf. Dankzij de vele uitbreidingen op attractiegebied is het park echter niet meer met een dierentuin te vergelijken. Het park is aangesloten bij de Association of Zoos and Aquariums (AZA), wat het tot een gecertificeerd dierenpark maakt op gebied van educatie, behoud van diersoorten en onderzoek.'
 
Oké je hebt in Animal Kingdom ook thema's namelijk
  • Africa
  • Asia
  • Camp Minnie- Mickey
  • Discovery island
  • DINOLAND U.S.A.
  • Oasis
  • Rafiki's planet watch
 

Oké laten we beginnen. Ik was naar dit park ook twee jaar geleden al geweest, en toen vond ik het al een van de leukste pretparken, en dat is zo gebleven! (ik pak even de hoogte punten eruit). Ook wil ik weer eens herhalen dat dit NIET mijn foto's en filmpjes zijn maar dat ik ze gewoon op GOOGLE gevonden heb.

Oké als je binnen komt, kom je bij een hele grote boom. The three of life. In deze "boom" zijn allerlei dieren gemaakt! Echt superknap. De boom staat in het midden van het park. Zoals in Disney Land Parijs het kasteel.

Dit is de boom.

In het deel Afrika zie je natuurlijk veel dieren, maar je kan er ook een safari doen. Dan ga je in zo'n echt safarikarretje en kom je gewoon in het leefgebied van de dieren. De gids speelt ook een heel toneelstukje wat erg grappig is!


Dan Asia.
Hier heb je best veel attracties o.a. een bootjesbaan! Maar het beste van het hele park staat hier ook! Expedition Everest - the Forbidden Mountain!

In deze attractie ga je opzoek naar de yeti (verschrikkelijke sneeuwman). Deze attractie gaat NIET over de kop, maar wel doe je een deel achteruit! Dit is echt mijn favoriete achtbaan EVER!!!! Wat handig is in Amerika zijn eenpersoons rijen. Je hebt wel eens in een achtbaan of een andere attractie dat er een plek leeg is, en niet kan worden opgevuld! En voilà de oplossing een persoonsrijen! Ik ging ook in zo'n een persoonsrij want de rest van de familie wilde niet mee! Hierdoor stond ik anderhalf uur minder lang in de rij!
Dan Camp Minnie- Mickey.
Dit is echt voor de kleine kinderen, hier kan je je favorieten Disney figuren ontmoeten en een (hele gave show, ja zelfs voor oudere dan 10 jaar) show van de lion king bekijken!
 

Dan Discovery Island. Dit is het midden van het park! Hier staat dan ook the three of life waar ik het net over had! Verder heb je hier nog de attractie It's Tough to be a Bug!(een 4D film). En om de boom heen zie je veel verschillende dieren in hun verblijven!


Dan DINOLAND U.S.A
Hier heb je een beetje het kermis gedeelte van het park, en alles is gebaseerd op Dinosaurussen. Maar je hebt hier ook een "enge" attractie. De attractie Dinosaur! In deze attractie ga je in een tijdmachine terug naar de prehistorie, om vanuit daar een dino mee te nemen. Maar gaat dat allemaal wel goed
WAARSCHUWING: IN DEZE ATTRACTIE WORDT VRIJ HARD GEREDEN, EN VEEL HEEN EN WEER GESCHUD. OOK IS HET ERG DONKER, EN KOMEN ONVERWACHT VERSCHILLENDE GELUIDEN ETC.
Dan de Oasis. De entree van het park. Hier zijn wat dieren, en een restaurant. Het Rainforest café! Hier hebben wij 's avonds gegeten, en het is dan net of je in het oerwoud zit! Een paar weken terug vertelde ik over het restaurant van die Dino's! Nou dit is precies hetzelfde (ook van hetzelfde bedrijf) maar dan in oerwoud versie!
 

 

En dan de laatste Rafiki's planet watch
 Dit is een afgezonderd gebied! Je moet er dan ook met een treintje naartoe. In die trein kom je langs de achterkant van alle dierenverblijven dus dat is wel grappig om te zien! Op dit gebied zelf, zitten veel dieren! Je hebt er ook o.a. een boerderij waar je naar binnen mag om de dieren te verzorgen! Heel erg leuk allemaal!


Zo dit was Animal Kingdom!
Ik hoop dat jullie dit leuk vonden, ik in ieder geval wel!

https://disneyworld.disney.go.com/destinations/animal-kingdom/
The Tree of Life at dusk against a dark-blue sky with some streaks of pink

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow