Translate

Zoek je iets?

zondag 25 augustus 2013

Mijn Amerika reis pretparkdag 3: Seaworld

Hoi allemaal,

Ik ga vandaag denk ik meerdere berichten plaatsen, want ik heb mijn blog de laatste paar dagen een beetje links laten liggen. SORRY! Maar zoals ik gister in mijn mededeling al meldde was dit door de verbouwing van mijn nieuwe kamer! Ik ben zooooo blij met mijn nieuwe kamer!

Maar goed ik wilde vandaag verder gaan met mijn Amerika reis! Ik ben nu bij pretpark dag drie, Seaworld en eigenlijk wilde ik dit pretpark overslaan, omdat je er niet zoveel over kunt vertellen, maar ik ga het toch doen!

www.wikipedia.nl over Seaworld:
SeaWorld Orlando is een combinatie van een pretpark en een dierenpark. Het park is opgedeeld in 2 delen: een dierendeel en een attractiedeel. Beide delen vormen één park.
SeaWorld Orlando wordt vaak als het meest 'indrukwekkende' SeaWorld-park omschreven van de drie parken die er zijn.[bron?] Het park bevat enkele grote attracties zoals: Kraken, Manta, en Journey to Atlantis. Ook is er een grote uitzichttoren, een kleinere kinderachtbaan, en een groot aantal aquaria te vinden.


Toen we binnenkwamen moesten we eigenlijk rennen voor de eerste show ! (die helemaal aan de achterkant van het park was, maar dat maakt niet uit...)
Het was een zeeleeuwen/otter show! Ik vond hem heel erg grappig, het ging over piraten (lekker origineel). Alles ging mis in de show, maar ze loste het goed op!

Ik ga niet alle shows aan bod laten komen, maar wel de mooiste! De dolfijnen show! Het verhaal ging over een meisje. Die dolfijnen trainster werd! Maar het mooiste was dat er vogels meededen, die over het publiek heen vlogen, en mensen die acrobatische dingen deden, super gaaf!!!!!!

Daarna gingen we bij de dieren kijken! Bij de dolfijnen kwamen ze heel dichtbij!!! Je kon boven en onderwater kijken! Ik vond bovenwater kijken het leukste, want toen mocht je ze aaien!!!!!! Daarna gingen we naar de roggen, die mocht je ook aaien! Ik durfde eerst niet maar ben uiteindelijk toch gegaan! Het voelde heel erg raar!
De mooiste dieren die ik heb gezien waren de orka's! Die zijn zooooo groot! Er waren wat baby orka's die waren heel erg schattig! Ze hebben in Seaworld een attractie naar een orka genoemd namelijk de orka Shamu


Daarna gingen we naar het Manta aquarium, een Manta is een soort hele grote rog! Die zwemt dan over je heen! Echts super eng vond ik dat!!!!

Toen wij in Seaworld waren, waren ze daar iets aan het bouwen , een attractie waar ik en mijn moeder heel graag in wilde, iets met pinguïns enzo!

Je hebt er ook 2 echt enge achtbanen
1. Kraken
2. Manta

Ik heb hier een filmpje van de Manta!
Nou daar ben ik dan weer niet in geweest. Maar wel in de attractie Journey to Atlantis! De naam zegt het eigenlijk al. In deze waterachtbaan reis je af naar Atlantis! Alleen wordt je dan betoverd door een boze zeeheks.
 Je houdt het zeker niet droog in deze attractie. Eerst durfde ik niet, maar ik wilde er twee jaar geleden ook al in, en toen was ik niet gegaan. En niemand wilde nu met mij mee, dus ik moest alleen. Ik durfde niet maar wilde wel zoooooo graag! Dus toen ben ik in een eenpersoons rei gaan staan (dat is zooooo handig)! En ik was meteen aan de beurt. Ik moest alleen op mijn bootje wachten.

Later zijn mijn zusje, papa en ik in Wild Artic Ride gegaan. Hierin zit je in een simulatie van een vliegtuig en vlieg je naar Antarctica. Je ziet dan natuurlijk op het filmpje allemaal dieren, maar het gaafste is, dat als je uit de attractie komt je de dieren in het echt ziet!!!!!!! Hele bijzondere dieren zoals de beloega (witte dolfijn).

Van die Orka Shamu heb je ook een kinderattractie gedeelte, mijn zusje ging daar in de achtbaan (alleen). Ze voelde zich daarna helemaal groot. Echt super schattig!!!!

Nou dit was ook een super leuke pretparkdag
tot straks denk ik haha (als mijn "doe het zelf" lukt.)



www.seaworldparks.com  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow